Share
Sindicatele germane se implică în problema potențialei uzine Volkswagen din Turcia

Sindicatele germane se implică în problema potențialei uzine Volkswagen din Turcia

Proiectul grupului Volkswagen de a construi o nouă uzină în Turcia pare tot mai departe de realizare. După ce premierul landului Saxonia Inferioară a declarat ferm că se opune alegerii Turciei, acum și sindicatul global al grupului este gata să blocheze proiectul.

Puternicele sindicate de la grupul german Volkswagen AG s-au angajat să blocheze planul producătorului auto de a construi în Turcia o fabrică de 1,3 miliarde de euro până când nu se vor opri violenţele provocate de operaţiunile militare derulate de Ankara în Siria. Poziția acestora se adaugă celei a premierul landului Saxonia Inferioară.

Poate părea un lucru minor ca sindicatul să dorească stoparea intențiilor unei companii, însă în cazul Volkswagen AG lucrurile sunt mult mai complicate. Asta pentru că reprezentanţii sindicatelor au jumătate dintre locurile din Consiliul de Supervizare al producătorului auto şi drept de veto. Dacă la această forță se adaugă și cea a landului Saxonia Inferioară, care deține o participație de 20% în cadul grupului și îl are în Consiliul de Administrație pe premierul său, totul apare într-o nouă lumină. Iar șansele Bulgariei și României de a atrage investiția cresc exponențial.

„Vreau să spun foarte clar: reprezentanţii sindicatelor resping aprobarea atât timp cât Turcia încearcă să-şi realizeze obiectivele sale politice folosind războiul şi forţa”, a afirmat Bernd Osterloh, şeful sindicatului global al Volkswagen şi membru în Consiliul de Supervizare al producătorului auto.

Volkswagen a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a anunţat luna aceasta un purtător de cuvânt al producătorului auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii grupului.

Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa fabrică din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar fi urmat să se construiască o uzină cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule.

Oficialii Volkswagen se declară acum îngrijorați de situaţia politică şi monitorizează cu atenţie evoluţiile. Nu există o presiune imediată legată de timp pentru a căuta alternative şi actualele fabrici pot fi modernizate pentru extinderea capacităţii de producţie, în Slovacia şi în alte ţări, a explicat Frank Witter, director financiar Volkswagen.

Conform declaraţiilor lui Bernd Osterloh, reglementările Volkswagen prevăd ca la fabricile companiei să existe „un mediu de stabilitate şi siguranţă”.

Pe 15 noiembrie este programată o reuniune a Consiliului de Supervizare al grupului Volkswagen în care ar trebui să se discute revizuirea planurilor anuale de cheltuieli, care includ alocarea capitalului pentru fabrici.

Citește și:

Leave a Comment