Share

Daimler renunță la colaborarea cu Alianța Renault – Nissan

Unul dintre cele mai răsunătoare parteneriate din industria auto, colaborarea dintre germanii de la Daimler și alianța franco-niponă Renault – Nissan, se va destrăma odată cu finalizarea proiectelor aflate în curs. Presa germană susține că aceasta este decizia lui Ola Kaellenius, viitorul șef al grupului german.

Publicația germană Manager Magazin a dat publicității un articol în care susține, surprinzător, că viitorul şef al Daimler, Ola Kaellenius, nu mai dorește prelungirea proiectele comune cu Renault şi Nissan. Kaellenius va prelua poziția de președinte al consiliului de administrație al Daimler pe 22 mai, atunci când îl va înlocui pe faimosul Dieter Zetsche.

Parteneriatul dintre Daimler, Renault şi Nissan a debutat în luna aprilie 2010. În prezent, acest parteneriat prevede folosirea în comun a unor platforme şi motoare, precum producţia modelului Mercedes Citan de către Renault sau dezvoltarea în comun de către Renault, Nissan şi Daimler a motorului de 1.3 litri alimentat cu benzină care a intrat recent în dotarea modelelor Renault Mégane, pe Mercedes Clasa A și chiar Dacia Duster.

Tot Manager Magazin susține, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, că Daimler caută să facă până în 2021 economii de costuri de şase miliarde de euro la divizia Mercedes-Benz şi de încă două miliarde de euro la divizia de camioane. Reprezentanţii Daimler nu au dorit să comenteze informaţiile din Manager Magazin.

În februarie, Daimler anunţa că va adopta măsuri de reducere a costurilor, după ce profitul operaţional a scăzut cu 22% în trimestrul patru din 2018, din cauza efectelor tensiunilor comerciale globale, a majorării costurilor pentru dezvoltarea vehiculelor electrice şi a declinului din industria auto.

Aproximativ 30.000 de maşini Mercedes-Benz fabricate în fabrica din Tuscaloosa, Alabama, au defecte la partea electronică şi vor trebui reparate. De asemenea, întârzierile de producţie la unitatea din SUA au dus la scăderea veniturilor cu aproximativ două miliarde de euro şi ar putea afecta câştigurile din primul trimestru din 2019 cu până la o jumătate de miliard de euro, susţine Manager Magazin.

De asemenea, a informat revista germană, până în 2040 Daimler intenţionează să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, asigurându-se că toate maşinile noi, metodele de producţie şi furnizorii vor lucra astfel încât să nu producă emisii de dioxid de carbon.

Leave a Comment