Adina Ionescu: Voi oferi training companiilor și antreprenorilor care nu și-au consolidat reputația de angajator
În continuă căutare de noi provocări și adeptă a dezvoltării strategiei de comunicare a companiilor într-un mod dinamic, Adina Ionescu, a fost până la începutul lui 2019 directorul de comunicare și CSR al Groupe Renault Romania. Iată câteva dintre „secretele” ei.
Absolventă a Academiei de Studii Economice, cu un Master în Marketing și Comunicare tot la ASE, dar și cu o diplomă obținută la Chartered Institute of Public Relations din Londra, ea și-a început activitatea ca Assitant Manager la Samsung România. În 1998 preia funcția de director de marketing al Schneider Electric, iar în 2005 devine manager de comunicare al Nokia România. Înainte de a deveni director de comunicare și CSR al Renault Groupe Romania, Adina Ionescu a lucrat ani buni în cadrul grupului MOL ca Public Relations Manager.
Care sunt „secretele” tale în domeniul comunicării ?
Aș porni de la o constantă, care mă caracterizează pe tot parcursul meu profesional : dezvoltarea strategiei de comunicare într-un mod dinamic, cunoscând modelul de business, implicând întreaga echipă și integrând mediile de comunicare. E un mod de lucru valabil în industrii complexe și mai adaptat presiunii de a crea campanii creative și eficiente. În domeniul comunicării există mai multe momente de cotitură. Cel mai evident îl reprezintă anul 2008, care a generat o schimbare fundamentală a modului în care sunt aprobate proiectele de comunicare, în sensul acordării unei atenții sporite eficienței și monitorizării. Iar mai recent, digitalizarea ne solicită, în locul unei comunicări unidirecționale, un dialog constant cu publicurile noastre și o schimbare a formatului în care ne construim mesajele. Așadar, împreună cu echipa, ne-am antrenat anul trecut pentru a fi mai pregătiți să creăm materiale video cu potențial viral. Așa ne-am descoperit mai bine unii pe alții și mai ales am aflat că dincolo de fișa de post, fiecare dintre noi are abilitatea de a propune o poveste convingătoare, emoționantă. Când construim platforme de dialog, stim deja că orice suport de comunicare internă poate fi viralizat, devenind ținta comentariilor externe. Informațiile din mass-media sunt la rândul lor de interes pentru publicul intern sau pentru potențialii angajați. Depinde doar de noi să lucrăm integrat, având imaginea de ansamblu tot timpul în minte.
Care sunt principalele proiectele la care ai luat parte în timpul petrecut la Groupe Renault România?
În 2018, Dacia a sărbătorit 50 de ani de când primul model a ieșit de pe linia de fabricație de la Mioveni. Un moment unic pe care echipa de comunicare l-a împărtășit cu toți colegii actuali și cu cei care au contribuit la succesul Dacia, în trecut. În aceeași măsură, ne-am propus să le aducem iubitorilor mărcii informații prețioase care au marcat dinamismul acesteia, prin conținut valoros – text, foto, video. Nu a fost ușoară decizia pe care am luat-o asupra rutei creative, în comun. Am mizat pe emoție, pe imensul patrimoniu de povești care s-au transformat în timp într-o veritabilă cultură pop legată de marcă, pe succesul conceput și materializat în țara noastră. Și așa a rezultat simbolul campaniei integrate, derulate pe parcursul unui an întreg : o inimă care încadrează logo-ul Dacia și care face parte din cifra 50, respectând identitatea vizuală a mărcii. Mereu în inimile românilor, sloganul campaniei, marcheză și orientarea către noile generații de clienți, către viitor. Campania derulată prin implicarea colegilor mei din echipa de comunciare corporativă și de produs Dacia a inclus două evenimente majore, unul dedicat colegilor (la Mioveni), cel de-al doilea dedicat iubitorilor mărcii (la București), evenimente care au înregistrat câteva zeci de mii de participanți. Colecția de modele istorice, conservate și restaurate cu grijă și pasiune, a permis experiențe memorabile, care au fost redate și in mediul digital. În plus, au fost organizate vizite ale platformei industriale Dacia cu presa națională și internațională, a fost creată câte o secțiune specială pe site-ul companiei și pe intranet, au fost filmate testimoniale cu colegi. Și enumerarea poate continua. Graffiti PR a semnat alături de noi acestă campanie.
Un alt proiect de care sunt mândră este Uzina inspiră pasiune, care unește două modalități de a percepe realitatea: uzina ca entitate de producție – cu tehnologie de vârf, rigoare, obiective precise, termene clare și creația artistică, libertatea de a visa. Astfel, un tânăr designer, Larisa Dragna, a realizat un tricou cu o inimă-motor, inspirată de o vizită la Uzina mecanică și de șasiuri. Bursierii Fundației Principesa Margareta au creat 3 instalații din piese mecanice din aceeași uzină. Pentru a onora autorii pieselor de artă contemporană incluse în colecția Renault, a fost realizată o pictură murală pe o clădire din perimetrul Uzinei de vehicule, de către tineri artiști sprijiniți de Fundația Principesa Margareta. Sunt convisă că realitatea uzinei va continua să îi inspire și bucure pe oameni.
Ca parte a implicării în comunitate, am susținut înființarea Fundației Groupe Renault România, cu o strategie și direcții de dezvoltare bine stabilite. Astfel, proiectele derulate au coerență pe termen mediu, vor aduce o schimbare în bine și vor consolida reputația companiei, de cetățean responsabil. Un mic exemplu: până la sfârşitul anului 2019, alături de partenerii Plantăm fapte bune în România, va fi susținută plantarea a 30.000 de copăcei la nivel național.
Cum vezi viitorul ?
Experții susțin că va deveni din ce în ce mai dificilă atragerea și reținerea talentelor în companiile din România. E o situație complexă: pe de o parte angajații caută un set complex de beneficii, care au o componentă importantă non-materială, iar de cealaltă parte companiile fac eforturi mari, dar câteodată nu reușesc să creeze o percepție unitară despre ceea ce pot oferi. Mi-am propus ca din a doua jumătate a lui 2019 să ofer un training gratuit companiilor și antreprenorilor care nu și-au creat încă o strategie de consolidare a reputației de angajator (employer branding). Am încurajat întotdeauna voluntariatul și mi se pare important să ajut, acolo unde este nevoie de mine.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.