Share
Surpriză: Porsche România se retrage din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile

Surpriză: Porsche România se retrage din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile

Cel mai puternic importator român de automobile, Porsche România, și-a anunțat retragerea din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) cu efect imediat.

Printr-o notificare trimisă astăzi Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), importatorul mărcilor Audi, Seat, Skoda, Volkswagen și Volkswagen Vehicule Comerciale, Porsche România, și-a anunțat retragerea din această asociație patronală.

„După o colaborare de lungă durată și un mandat neîntrerupt, vă transmitem solicitarea Porsche România de retragere din Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), cu efect imediat, de la momentul prezentei adrese”, se menționează în documentul semnat de administratorii Porsche România, Brent Valmar și Elmar Geisler.

De asemenea, cei de la Porsche România notează că „în măsura în care vom putea, vom continua să susținem obiectivele și acțiunile asociației de eficientizare a sectorului”.

În același document se solicită ca „de la data încetării calității de membru (…) să eliminați toate referirile, mențiunile, link-urile și orice alte trimiteri la Porsche România din cuprinsul oricăror materiale de prezentare sau publicare ale APIA, inclusiv pagina de web a asociației”.

De altfel, de pe site-ul apia.ro a dispărut deja orice mențiune legată de Porsche România, numele celui mai puternic importator de automobile din România fiind scos și din lista cu membri activi ai asociației.

Dacia, Renault și Ford s-au retras și ele, pe rând, din APIA

Fricțiunile din cadrul APIA au existat întotdeauna, însă ele s-au amplificat odată cu disensiunile pe tema susținerii programelor Rabla. Primele entități importante care au părăsit asociația au fost Automobile Dacia şi Renault Commercial Roumanie. Producătorul autohton de automobile și compania care comercializează la noi mărcile Dacia, Renault și Nissan, și-au încetat colaborarea cu APIA la începutul anului 2017.

Apoi, în martie 2020, și Ford România și-a anunțat retragerea din APIA. „Rațiunea esențială pentru care am decis părăsirea organizației APIA ține de nevoia unei abordări unitare și fundamentate a problematicilor cu care industria auto se confruntă, astfel că anumite aspecte semnalate de către noi de-a lungul anilor nu au fost gestionate cu nivelul de prioritate impus în mod obiectiv de importanța fiecărui subiect în parte. Cu toate acestea, ne dorim să rămânem în dialog și salutăm pe această cale deschiderea pe care APIA a manifestat-o pentru a institui un dialog constructiv cu celelalte asociații de profil”, declara pe atunci Cristian Prichea, directorul general al Companiei Naționale de Vânzări (CNV) Ford.

Deși încă mai deține calitatea de mebru APIA, reprezentanța Mercedes-Benz în România a refuzat să mai comunice asociației datele sale de vânzări încă din 2011.

APIA a luat ființă în 1994 și reunește cele mai importante societăți din domeniul automobilului, importatori de autovehicule și alte firme de renume din domeniul componentelor și al accesoriilor auto sau lubrifianților. Din 1996 APIA este membră a Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile (OICA), forul mondial al constructorilor de automobile.

Citește și:

APIA

Leave a Comment