Share
Dacia Sandero și Logan, doar două stele la testele de siguranță Euro NCAP. Iată de ce.

Dacia Sandero și Logan, doar două stele la testele de siguranță Euro NCAP. Iată de ce.

Euro NCAP a dat astăzi publicității detalii despre siguranța unor vehicule apărute recent pe piață. Printre acestea se numără și Dacia Sandero, model care a obținut doar două stele.

Datele prezentate astăzi de Euro NCAP arată că Dacia Sandero Stepway primește un rating de două stele după noul protocol de testare, mult mai drastic decât cele anterioare. Ratingul se aplică și versiunii Sandero, dar și derivatului Logan.

Conform oficialilor oragnismului independent de testare a siguranței, Euro NCAP, „Dacia Sandero și Logan rămân fidele ideii «fără pretenții» a mărcii de buget având dotari reduse de siguranță. Sistemul de frânare de urgență de bază, exclusiv cu radar, reacționează numai la alte vehicule – în curând o cerință legală -, dar nu este conceput pentru a preveni accidentele cu pietoni sau bicicliști și nu există asistență pentru păstrarea benzii de deplasare. Cu toate acestea, protecția pasagerilor în eventualitatea unui impact este respectabilă, dând mașinii performanțe care ar ridica mașina la nivelul de patru stele dacă nu ar fi fost luate în calcul neajunsurile sale din alte zone”.

Ratingul Euro NCAP pentru Dacia Sandero și Logan, influențat major de lipsa unor sisteme electronice

Imediat după comunicarea rezultatelor Euro NCAP oficialii mărcii românești deținută de grupul Renault au menționat că „Dacia are grijă de clienții săi și de siguranța acestora. An de an îmbunătățește siguranța modelelor sale. Prin urmare, fiecare generație de vehicule este mai sigură decât cea anterioară. Dacia este bine-cunoscută ca fiind o marcă pragmatică. Propune mașini moderne în care integrează un nivel adecvat de echipament. Concret, asta înseamnă că siguranța pasivă este foarte bună pentru ocupanții adulți și copii (4 stele din 5). Și asistența la conducere a fost dimensionată la nivelul corect solicitat de clienții noștri. În acest sens, Sandero, Sandero Stepway și Logan sunt primele modele Dacia care propun sistemul AEB (frână autonomă de urgență) ca standard. Protocoalele de testare EuroNCAP sunt din ce în ce mai severe la fiecare doi ani, cu o importanță crescândă a echipamentelor ADAS (sisteme de asistență pentru prevenirea unor accidente), având un impact direct asupra evaluării generale. Dacia va continua să-și concentreze eforturile asupra siguranței reale în caz de accident și va lua în considerare acest rezultat pentru a îmbunătăți modelele sale cu sisteme de de siguranță din ce în ce mai performante de îndată ce clienții le solicită”.

Prin această declarație oficialii Dacia atrag atenția asupra faptului că modelele Dacia – Sandero, Sandero Stepway și Logan – sunt sigure în cazul unui impact, ratingul slab publicat de Euro NCAP fiind, așa cum arată și oficialii acestui organism independent de testare, rezultatul lipsei din dotare a unor sisteme scumpe de prevenire a accidentelor. Cum marca își promovează vehiculele prin existența în dotarea lor a unor echipamente esențiale astfel încât prețul să nu urce vertiginos, este limpede de ce modelele Dacia nu au în echipare sisteme de ultimă oră.

De altfel, în documentul care detaliază modalitatea de punctare a modelelor testate, cei de la Euro NCAP notează că modelele Dacia au fost testate după cel mai recent protocol, cel demarat în 2020. Pentru a ajunge la un rating final, sunt luate în calcul patru categorii de bază: siguranța pasagerilor adulți, siguranța copiilor, protejarea participanților la trafic vulnerabili (ex: bicicliști) și sistemele de asistență (ADAS). Deși fiecare categorie are, în final, propriul punctaj, evaluarea finală este stabilită în fucnție de cea mai slabă categorie. În cacul Dacia, Euro NCAP a acordat 4 stele pentru siguranța pasagerilor adulți, tot patru stele pentru protecția copiilor, trei stele pentru protejarea participanților la trafic vulnerabili și doar două stele pentru sistemele de asistență aflate în dotare.

Totuși, secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen, explică destul de clar de ce, pentru cei care efectuează testele de siguranță, ratingul obținut de Dacia este dezamăgitor. „Normele de siguranță au avansat, iar cei mai mari pași înainte se fac acum prin utilizarea tehnologiei de vârf pentru a preveni producerea accidentelor. În mod clar Dacia și-a definit bine zona de piață și o exploatează, dar un rating de două stele arată lipsă de ambiție, chiar și pentru un produs cu costuri reduse. Decizia lor de a nu oferi o cameră radar frontală este în mod clar în discordanță cu piața și e dezamăgitoare, deoarece oficialii Dacia sunt conștienți că mașinile lor vor trebui în curând să respecte noul Regulament General de Siguranță. Skoda și Volkswagen, pe de altă parte, arată până unde se poate ajunge și Euro NCAP îi aplaudă pentru că le oferă clienților lor cel mai înalt nivel de siguranță, a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP.

Alături de Dacia Sandero Stepway și Logan, cei de la Euro NCAP au dat publicității și rezultatele pentru electricele Skoda Eniaq iV și Volkswagen ID.4. Ambele au obținut câte cinci stele după același protocol de testare ca și modelele Dacia.

Leave a Comment