Share
Josef Reiter, șeful BMW România, anunță sosirea SUV-ului iX3 în România

Josef Reiter, șeful BMW România, anunță sosirea SUV-ului iX3 în România

Josef Reiter, directorul general BMW Group România, declară că emisiile de CO2 generate de flota din Europa a mărcii au fost reduse cu mai mult de 40% între 1995 şi 2019.

Vorbind despre lansarea noului SUV BMW iX3, directorul BMW România, Josef Reiter, a explicat că grupul bavarez a redus consumul de energie pe automobil produs cu 40% şi emisiile de CO2 cu 70% din 2006 şi până acum. Emisiile de CO2 generate de flota din Europa a mărcii au fost reduse cu mai mult de 40% între 1995 şi 2019.

Marca BMW, alături de întreaga piaţă, trece printr-o transformare majoră, odată cu extinderea gamei de modele electrificate. BMW iX3 marchează o transformare majoră în portofoliul mărcii premium bavareze – o gamă mai flexibilă, dezvoltată conform filosofiei „Power of Choice”. Aceasta înseamnă că în viitor, pe aceeaşi linie de fabricaţie, sub aceeaşi caroserie, vor fi construite modele cu orice sistem de propulsie, de la motoare cu ardere internă cu sistem mild-hybrid 48V, până la plug-in hybrid sau chiar electric.

Conform lui Josef Riter, obiectivul principal al mărcii nu este electrificarea, ci asigurarea celui mai curat, mai verde automobil de pe piaţă. Dezvoltarea durabilă merge mult mai departe de a oferi un automobil cu emisii locale zero.

„Tocmai am luat primul contact cu noul BMW iX3, care a ajuns în România. Este cel mai recent produs al gamei şi motivaţia perfectă pentru mine să explic de ce acest produs este mai mult decât un automobil electric. Demonstrează angajamentul nostru pentru viitor”, a declarat Josef Reiter.

Oficialul a explicat și că BMW a fost prima companie auto care a avut un om dedicat problemelor de mediu la nivel de management, încă din 1972 și a avut primul proiect de maşină electrică folosit la Jocurile Olimpice de la München.

În opinia lui Josef Reiter, în cazul mașinilor electrice este foarte important şi de unde vine energia din baterii. România are un mix energetic bun, cu o amprentă redusă de carbon, mai mică decât media europeană. Limitările sunt în acest moment la infrastructura de încărcare. Aici trebuie făcute progrese mai bune în viitor pentru a susţine electrificarea.

„Dezvoltarea durabilă este un mod de gândire cu care ne mândrim, la fel cum este şi faptul că am reuşit să dăm oamenilor puterea de a alege. BMW iX3 este cel mai nou membru al familiei X3. Oferim clienţilor noştri puterea de a alege: benzină şi diesel eficiente cu sistem mild-hybrid 48V, plug-in hybrid sau, acum, propulsie pur electrică. Fiecare client poate alege soluţia care i se potriveşte mai bine. Cu aceste variante oferim foarte multe echipamente standard, inclusiv sisteme inteligente precum condus semiautonom sau dotări cool, precum Concierge Services”, a explicat șeful BMW România.

Noul BMW iX3 este propulsat de un motor inteligent AC care, pentru prima dată, nu foloseşte pământuri rare, deci nu este dependent de materiale dificil de găsit. Tot pentru prima oară, BMW iX3 oferă un mod adaptiv de recuperare a energiei, ceea ce înseamnă că maşina foloseşte un sistem inteligent pentru a se adapta şi a reacţiona: când ai o maşină în faţă, sistemul ştie şi activează recuperarea. Când conduci pe autostradă, sistemul activează modul coasting. Modelul este și lider în segment în ce priveşte eficienţa energetică. „La aceeaşi putere, noi încărcăm mai mulţi km pe minut decât orice alt competitor. Maşina se poate încărca acum cu maximum 150 kW. În 10 minute deja ai încărcat 100 de km. Autonomia în ciclul WLTP este de 460 de km. Asta facem noi la BMW. Împingem limitele, setăm obiective şi facem eforturi să le atingem”, a continuat oficialul.

Conform BMW, SUV-ul iX3 deschide un nou capitol în extinderea electrificării, iar modelel iX şi i4, vor veni pe piaţă tot în 2021, vor susține ofensiva de modele cu emisii poluante zero. În următorii doi ani marca va oferi 25 de modele electrificate, electrice şi plug-in hybrid.

Josef Reiter a preluat funcţia de director general BMW Group România la finalul anului 2019. Înainte de preluarea acestei funcții el a condus divizia globală BMW Group Web, având responsabilitatea de a contura strategic platforma globală de comunicare on-line a companiei, asigurând transformarea acesteia de la un instrument informaţional şi de marketing către un punct de vânzare digital. Reiter a condus în trecut şi alte două pieţe din Europa Centrală şi de Sud-Est: Slovacia şi Cehia. (Foto: Radu Chindriş)

Citește și:

Leave a Comment