Share
Cel mai puternic BMW de serie construit vreodată, disponibil în România

Cel mai puternic BMW de serie construit vreodată, disponibil în România

Bavarezii de la BMW au prezentat astăzi ceea ce numesc cu mândrie, „cel mai puternic motor de serie care a purtat vreodată sigla BMW, cel mai performant BMW M5 construit vreodată, primul BWM M5 CS”.

Odată cu lansarea BMW M5 CS divizia BMW M GmbH și-a extins gama de modele CS ultrasportive. Bazându-se pe gama recent lansată cu BMW M3 CS, BMW M4 CS şi BMW M2 CS, BMW M oferă acum – pentru prima dată în istorie – o ediţie exclusivă CS a legendarului BMW M5. Ca vârf de gamă, BMW M5 CS prezintă un model al superlativelor şi stabileşte o performanţă istorică: avem de-a face cu cel mai puternic motor de serie care a purtat sigla BMW.

Cei care s-au îndrăgostit de la primele detalii trebuie să știe că lansarea pe piaţă a noului BMW M5 CS va începe în primăvara anului 2021, preţul pentru România fiind de 178.560 Euro cu TVA. (150.020 Euro fără TVA).

Motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologia BMW M TwinPower Turbo, dezvoltă 467 kW/635 CP la BMW M5 CS – cu 7 kW/10 CP mai mult decât la BMW M5 Competition. Acest lucru face ca noul model ediţie specială să fie cel mai puternic automobil din istoria BMW M. M5 CS oferă, pe de o parte, caracterul impresionant pentru utilizarea cotidiană şi, pe de altă parte, plăcerea condusului şi performanţe excepţionale pe circuit. Totul se datorează angajamentului riguros pentru un design uşor (care produce o reducere a masei cu aproximativ 70 de kilograme faţă de BMW M5 Competition), reglajului personalizat al şasiului şi sistemul M xDrive, cu abordarea sa de control inteligent centralizat pentru diferenţialul M activ.

Patru persoane se pot bucura de această experienţă de condus la superlativ – două pe scaunele M Carbon exclusive din faţă şi două pe scaunele individuale din spate. Scaunele din faţă sunt îmbrăcate în piele Merino fină de culoare neagră, cele din spate în piele Merino, iar toate patru au accente Mugello Red. Tetierele afişează o schiţă a legendarului circuit Nürburgring. BMW M5 CS include şi alte elemente de personalizare speciale: conturul grilei BMW în Gold Bronze, tuburile de lumină în formă de L ale farurilor BMW Laser, iluminează galben în loc de alb atunci când sunt pornite faza scurtă, faza lungă sau Welcome Ligts, un ultim dealiu care este o referinţă la curesele de GT unde acum BMW participă cu BMW M6 GT3 şi BMW M8 GTE.

BMW M5 CS, accente în Gold Bronze şi două culori exclusive pentru exterior.

Ediţia specială BMW M5 CS se deosebeşte de BMW M5 Competition prin accente exclusive în Gold Bronze, plus o serie de elemente ale caroseriei din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) şi unele din fibră de carbon. Conturul grilei este finisat în Gold Bronze, iar această nuanţă frapantă decorează şi inscripţiile „M5 CS” de pe grila radiatorului, branhiile M de pe aripile faţă şi capota portbagajului. Modelul vine, în exclusivitate, cu un finisaj Gold Bronze jantelor forjate M de 20 de ţoli, cu design Y-spoke, de la BMW M5 Competition. Pragurile dispun de inscripţii “M5 CS” iluminate.

Capota M5 CS este fabricată în întregime din CFRP uşor şi are prize de aer cu aplicaţii din fibră de carbon. Spliterul de pe spoilerul faţă, capacele oglinzilor exterioare familiare de la BMW M8, spoilerul spate suplimentar de pe capota portbagajului şi difuzorul spate sunt fabricate tot din CFRP. În plus faţă de funcţia lor aerodinamică, aceste piese – cum ar fi capacul compartimentului motor M Power cu sigla M colorată complet şi amortizorul de admisie din fibră de carbon vizibilă – contribuie şi la realizarea undei reduceri a masei cu aproximativ 70 de kilograme faţă de BMW M5 Competition. Inginerii BMW M au scăzut şi mai mult masa prin reduceri atente ale izolaţiei fonice şi ale cusăturilor din PVC. Cvartetul de ţevi de eşapament, din oţel inoxidabil are un aspect chiar mai concentrat decât cele ale BMW M5 Competition.

Vehciulul este echipat standard cu BMW Laserlight, iar grafica sa luminoasă are un aspect cu totul nou. În timp ce decoraţiunea BMW Individual Shadowline cu nuanţe suplimentare de culoare neagră adaugă un accent întunecat farurilor, tuburile de lumină în formă de L, care trimis fascicule înguste către grila radiatorului, explorează variaţiile de iluminare: ca luminile de zi şi semnalizatoare, ele strălucesc în albul familiar. Însă, atunci când faza scurtă sau cea lungă sunt activate, acestea trec pe un ton galben distinct – pe care conducătorii M5 CS îl pot proba şi din exterior atunci când deblochează maşina de la distanţă şi declanşează Welcome Light. Lumina galbenă este o caracteristică a modelelor de GT din cursele de anduranţă unde culoarea galbenă este folosită pentru a ajuta piloţii să diferenţieze modelele GT de clasa prototip.

Noul M5 CS este disponibil în trei finisaje diferite. Brands Hatch Grey metalizat face parte din selecţia obişnuită de culori pentru M5 şi M5 Competition. Mașina poate fi comandată şi cu finisaje mate BMW Individual exclusive precum Frozen Brands Hatch Grey metalic şi Frozen Deep Green metalizat.

Motor puternic, agilitate pe măsură

Perfecţionarea suplimentară a tehnologiei şasiului, reducerea substanţială a masei şi anvelopele speciale pentru circuit conferă noului BMW M5 CS un nivel superior de agilitate, iar rezultatul este o experienţă de condus incomparabilă. Totodată, sistemul M xDrive permite modificarea în etape a caracteristicilor de manevrabilitate ale automobilului, de la modul cu tracţiune integrală variabilă (4WD), cu configuraţia sa de bază orientată spre spate, până la o setare pură de tracţiune spate (2WD), fără intervenţie din partea DSC (controlul dinamic al stabilităţii).

Citește și:
– Auto Cobălcescu se extinde în afara Bucureștiului. Nou showroom BMW la Pitești

Noul model al diviziei M se bazează pe şasiul M5 Competition – deja o versiune mai rigidă a modelului M5 standard ca urmare a modificărilor la arcuri, suspensie şi barele antiruliu – şi dispune de o reducere cu şapte milimetri a gărzii la sol, dar şi de amortizoare dezvoltate pentru BMW M8 Gran Coupé. Pe lângă faptul că oferă un plus de confort experienţei de condus – în special pe călătoriile pe autostrăzi -, aceste amortizoare reduc şi fluctuaţiile sarcinilor din roţi, îmbunătăţind foarte mult manevrabilitatea la limită. Rezultatul îl reprezintă reacţii şi mai precise în condiţii de pilotaj la limită pe circuit, în timp ce se păstrează ergonomia în condusul de zi cu zi. Specialiştii BMW M au reglat arcurile punţilor faţă şi spate ale BMW M5 CS şi, de asemenea, controlul rafinat al amortizoarelor. Aceste măsuri iau în considerare masa redusă a automobilului şi potenţialul sporit de performanţă al anvelopelor şi sunt concepute pentru a optimiza dinamica.

BMW M5 CS

Conducătorul poate configura individual atât sistemul M xDrive, cât şi toate componentele de dinamică pentru a oferi M5 CS caracteristicile de manevrare dorite. Conducătorul poate varia raportul de distrubuţie a puterii între punţi a sistemului M xDrive şi poate regla răspunsul sistemului DSC (controlul dinamic al stabilităţii).

Sistemul de control variabil al amortizoarelor (VDC) oferă modurile de condus COMFORT, SPORT şi SPORT+. COMFORT se concentrează pe o reţetă pentru o utilizare zilnică pe şi un confort M familiar, combinate cu o dinamică deosebită. Modul SPORT asigură un contact mai bun cu drumul, dar încă are un nivel ridicat de confort. Această setare se potriveşte perfect pentru condus sportiv pe drumurile naţionale şi oferă profilul de manevrabilitate ideal pentru tururi pe Nürburgring-Nordschleife. Iar modul SPORT+ maximizează performanţa dinamică pe asfalt neted. Aici, conducătorul poate simţi acut legătura cu suprafaţa drumului, ceea ce face ca aceasta să fie cea mai bună setare pentru forţarea limitelor pe circuite dedicate precum Hockenheimring sau Sachsenring.

Frânele M din carbon ceramic pentru BMW M5 CS oferă o forţă de oprire impresionantă. Etriere fixe cu şase pistoane pe puntea faţă şi etrierele flotante cu un singur piston pe puntea spate poartă logo-ul M şi sunt vopsite standard în roşu, opţional fiind disponibilă şi o finisare aurie. Frânele M din carbon ceramic sunt mai uşoare cu 23 de kilograme decât frânele M Compound de la BMW M5 Competition şi se disting printr-o reducere suplimentară a maselor nesuspendate şi de rotaţie, ale căror avantaje includ o dinamică de condus şi un confort al suspensiei sporite. Aceste frâne oferă performanţe şi mai bune, rezistenţă îmbunătăţită suplimentar şi stabilitate termică mai mare. Şi rezistă excepţional de bine la uzură.

Acesta este noul vârf de gamă exclusiv al portofoliului BMW M şi are cel mai puternic motor oferit vreodată cu sigla alb-albastră. Propulsorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 467 kW (635 CP) la 6.000 rpm, iar cuplul maxim de 750 Nm este produs între 1.800 şi 5.950 rpm. Motorului cu opt cilindri are un răspuns în turaţii remarcabil cu limita la 7.200 rpm. Caracteristicile motorului pot fi modificate prin simpla apăsare a unui buton de la modul EFICIENT de bază la SPORT şi SPORT+, ultimele două accelerând suplimentar reacţiile motorului la mişcările acceleraţiei. Echipat cu transmisie M Steptronic cu Drivelogic, vehiculul sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,0 secunde, fiind mai rapid cu 0,3 decât BMW M5 Competition la aceeaşi viteză şi plasându-l ferm pe teritoriul maşinilor supersport. Modelul are nevoie de doar 10,4 secunde pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h – cu 0,4 secunde mai puţin decât BMW M5 Competition. Viteza maximă este limitată electronic la 305 km/h.

Citește și:

Leave a Comment