Share
Graba de a inaugura segmente de autostradă înaintea alegerilor naște monștri

Graba de a inaugura segmente de autostradă înaintea alegerilor naște monștri

Inaugurarea pe 2 decembrie a unui segment de 20 km de autostradă la Bacău a fost anunțată cu pompă de CNAIR. După numai o zi au apărut și primele deficiențe. Ieri a fost deschis traficul pe o porțiune de 14,8 km din cei 17 km ai lotului 1 din Autostrada Sebeş – Turda. Cu patru ani întârziere!

Pe 2 decembrie, Comapnia Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța deschiderea circulației pe varianta de ocolire a municipiului Bacău. Tot atuci oficialii companiei notau triiumfăîtori că lucrările au fost terminate înainte de termen în ciuda faptului că proiectul a inclus 7 poduri, 8 pasaje, un nod rutier, 7 intersecții „de tip girații” și o parcare de scurtă durată.

Ei bine, pe 3 decembrie pe rețelele de socializare apăreau imagini cu vehicule care își distruseseră roțile în zona unui pod de pe lăudatul segment de autostradă, iar CNAIR e nevoită să vină cu precizări.

„Referitor la imaginile apărute în spațiul public cu privire la deteriorări ale părții carosabile pe VO Bacău apărute după darea în trafic, CNAIR face următoarele precizări: deteriorările apărute au fost determinate de o eroare de fabricație a unui rost de la podul de la km 3+150, partea dreaptă. Imediat ce a fost constatată această problemă antreprenorul a semnalizat zona respectivă și a executat în regim de urgență lucrările de remediere astfel încât la această oră se circulă în condiții de siguranță pe toată lungimea VO Bacău. Având în vedere că, până la recepția la terminarea lucrărilor, constructorul mai are de realizat astfel de rosturi, circulația pe acest obiectiv se desfășoară cu restricție de viteză de 90 km/h”.

Prin urmare, CNAIR admite că varianta de ocolire a municipiului Bacău a fost inaugurată și dată în trafic înainte de recepția finală și, mai grav, că mai există „astfel de rosturi” de realizat.

Lungimea întregii lucrării este de 30,843 km. În data de 03.09.2020 s-a deschis traficul pe 7,366 km, iar pe 02.12.2020 s-a deschis traficul pe 20,299 km din care 16,269 km sunt la profil autostrada. Antreprenorul este Asocierea dintre SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrade SRL, iar valoarea contractului este 668.330.294,63 lei fără TVA, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.

15 km de autostradă întârziați patru ani

Tot ieri a fost deschis traficul pe o porțiune de 14,8 km din cei 17 km ai lotului 1 din Autostrada Sebeş – Turda. Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a menționat că „parcursul acestui proiect a fost unul din care avem multe de învăţat în ceea ce priveşte implementarea unui proiect de anvergură. Au existat multe blocaje şi probleme nesoluţionate la timp, care au împins cu mult termenul de finalizare. Din păcate, în România, construcţia obiectivelor de infrastructură depăşeşte, de cele mai multe ori, termenele contractuale. În cazul Lotului 1 din Sebeş – Turda, acesta trebuia finalizat în anul 2016. A fost aprobată o extensie de timp de doi ani şi iată că am ajuns în 2020 să dăm în trafic un obiectiv după şase ani de la semnarea contractului şi nici acum în integralitate”.

Întrebat de un jurnalist de ce a fost o mobilizare exemplară doar acum şi de ce acest obiectiv este dat în circulaţie cu trei zile înainte de alegerile parlamentare, Lucian Bode a răspuns că „nu are nicio legătură cu Moş Nicolae”.

Lotul 1 de pe Autostyrada Sebeş-Turda, în lungime de 17 kilometri, este executat de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL. Valoarea lucrărilor se ridică la 541,739 milioane de lei, fără TVA. Stadiul fizic actual este de 92,60%, urmând ca în aprilie să fie finalizat contractul, potrivit informaţiilor postate pe site-ul CNAIR.

Stadiul fizic actual la Lotul 2, în lungime de 24,25 kilometri, este de 78,10%. Lucrările sunt executate de Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor S.A.) – SC Euro Construct Trading 98 SRL. Valoarea se ridică la 549 milioane de lei. Ambele loturi sunt finanţate prin Fondul de coeziune (85%) şi din bugetul de stat (15%).

Loturile 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş – Turda au fost date în circulaţie în 2018.

Leave a Comment