Share
Mult-lăudatul pilot automat Tesla s-a clasat pe locul 6 din 10 sisteme de asistență a șoferului evaluate de EuroNCAP

Mult-lăudatul pilot automat Tesla s-a clasat pe locul 6 din 10 sisteme de asistență a șoferului evaluate de EuroNCAP

Organismul european independent pentru testarea siguranței vehiculelor, EuroNCAP, a dat astăzi publicității noi rezultate ale testelor efectuate în domeniul sistemelor de asistență a șoferului.

Pentru a se asigura că șoferii pot utiliza în siguranță noile tehnologii de conducere asistată Euro NCAP a dezvoltat un protocol dedicat de testare și evaluare. Cea mai recentă serie de teste, ale căror rezultate au fost date publicității astăzi, a inclus zece mașini care oferă „Highway Assist”: Audi Q8, BMW Seria 3, Ford Kuga, Mercedes GLE, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Clio, Tesla Model 3, Volkswagen Passat și Volvo V60.

În acest context, pilotul automat al modelului Tesla Model 3 a obținut doar 36% pentru capacitatea sa de a menține concentrarea șoferului pe drum, însă cel mai mare procentaj pentru performanțele sale și capacitatea de a răspunde la situații de urgență (95%).

În schimb, sistemul prezent pe Mercedes-Benz GLE, care a obținut cel mai bun scor total, a primit un procent de 85% pentru implicarea șoferului și 89% pentru performanțe.

Clasamentul procentajelor obținute pentru implicarea șoferului și capacitatea sistemelor de a menține concentrarea acestuia la drum este: Mercedes GLE (85%), BMW Seria 3 (82%), Audi Q8 (78%), Volkswagen Passat (76%), Volvo V60 (71%), Ford Kuga (66%), Renault Clio (62%), Peugeot 2008 (61%), Nissan Juke (52%) și Tesla Model 3 (36%).

În același timp, cel pentru performanțele sistemului și capacitatea de răspunde prompt în situații de urgență, are în vârful său Tesla Model 3 (95%), model urmat, în ordine, de BMW Seria 3 (90%), Mercedes-Benz GLE (89%), Ford Kuga (86%), Audi Q8 (84%), Nissan Juke (72%), Volkswagen Passat (61%), Volvo V60 (49%), Renault Clio (43%) și Peugeot 2008 (40%). sarcini, inclusiv accelerarea, frânarea și asistența la direcție.

Specialiștii în materie de siguranță și asigurări au avertizat frecvent asupra riscurilor supraestimării abilității sistemelor de siguranță, o concepție greșită indusă de unii producători de automobile care își denumesc produsele Autopilot, ProPilot sau Copilot.

Pilotul automat Tesla a fost criticat de Consiliul Național pentru Siguranță în Transporturi din SUA pentru că le-a sugerat șoferilor că își pot abate atenția de la șosea, iar autoritățile de reglementare americane au investigat începând din 2016 nu mai puțin de 15 accidente cu vehicule Tesla echipate cu Autopilot.

„Din păcate, există șoferi care cred că pot achiziționa astăzi o mașină cu conducere automată. Aceasta este o concepție greșită și periculoasă care lasă prea mult control vehiculelor nepregătite să facă față tuturor situațiilor”, a declarat Matthew Avery, membru al comitetului de conducere al Euro NCAP și director de cercetare la Thatcham Research.

Leave a Comment