Share
Mitsubishi „îngheață” lansarea de noi modele în Europa. Ce înseamnă asta, mai exact

Mitsubishi „îngheață” lansarea de noi modele în Europa. Ce înseamnă asta, mai exact

Mitsubishi Motors Corporation, partener al Alianței Renault – Nissan, a anunțat planul său de afaceri pentru perioada 2020 – 2022. „Small but Beautiful” ascunde însă o realitate cruntă: în viitorul nu foarte îndepărtat marca niponă nu va mai comercializa modele noi pe piața europeană.

Un comunicat trimis presei de Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a stârnit vii discuții printre analiștii pieței auto. Deși poartă un nume interesant – „Small but Beautiful” (Mic dar Frumos) – acesta pare a ascunde o retragere progresivă a mărcii de pe piața europeană.

Conform oficialilor Mitsubishi, marca „își va concentra resursele în regiunea ASEAN, acolo unde este competitivă. De asemenea, MMC își va crește profitabilitatea prin îmbunătățirea suplimentară a tehnologiilor sale unice, competitive, precum PHEV, HEV și 4WD, dar și prin introducerea de modele de ultimă generație care vor utiliza tehnologiile partenerilor din Alianță”.

Principalele acțiuni ale acestui plan sunt reducerea costurilor fixe cu cel puțin 20% comparativ cu anul 2019, concentrarea investițiilor în regiunile de bază pentru a spori profitabilitatea, concentrarea resurselor de management în zona ASEANpentru a crește cota de piață din zonă la peste 11%, dezvoltarea afacerilor din Africa, Oceania și America de Sud ca al doilea pilon după ASEAN.

Fără noi modele Mitsubishi în Europa

După cum se poate observa din scurtul comunicat al MMC, Europa este inexistentă în noul plan „Small but Beautiful” care, conform lui Takao Kato, director executiv al  Mitsubishi, înseamnă că „ne vom modifica strategia de la extinderea pe toate piețele la selecție și concentrare în anumite zone”.

Pentru a înțelege cu exactitate ce efecte va avea în Europa și, mai ales, în România, noul plan Mitsubishi, am solicitat oficialilor MMC răspunsul la câteva întrebări. Astfel, am aflat că „Mitsubishi Motors Corporation va îngheța lansarea de noi modele în Europa”. Totuși, „modelele care sunt conforme cu reglementările actuale vor continua să fie vândute”.

Totodată, cei de la Mitsubishi au explicat motivele acestei decizii prin faptul că „profitul operațional al MMC a fost negativ, cu pierderi de 18,1 miliarde de yeni anul trecut. Aprecierea yenului față de euro a agravat această situație. În plus, piața europeană se confruntă, de asemenea, cu un mediu tot mai provocator din cauza reglementărilor din ce în ce mai aspre, iar investițiile noastre în cercetare și dezvoltare au crescut foarte mult. Prin urmare, MMC trebuie să-și concentreze atenția și investițiile doar către piața principală (n.n. – ASEAN) pentru îmbunătățirea profitabilității. Astfel am decis să înghețăm introducerea de noi modele în Europa”.

Din nefericire, situația nu este doar una temporară din moment ce „nu există posibilitatea reluării lansării de noi produse în Europa”. În schimb, pe lângă continuarea vânzărilor strict pentru modelele aflate acum în portofoliu – SpaceStar, ASX, Eclipse Cross, Outlander și L200 – va fi menținută activitatea de „after sales” (piese și componente).

„Retragere”, în mai multe cuvinte

Deși au evitat pe cât posibil să menționeze „retragerea” din Europa, oficialii Mitsubishii au confirmat pentru LifeNews.ro că noile Outlander PHEV, Eclipse Cross și L200 nu vor fi disponibile în Europa. Cum SpaceStar nu are o piață demnă de luat în seamă pe Bătrânul Continent, iar ASX este pe final de viață, devine cât se poate de limpede că, odată cu impunerea unor noi standarde de depoluare în Europa, marca nu va mai exista pe piața de aici. Totuși, oficialii producătorului nipon menționează că vor „utiliza pe deplin creditul CAFE, care va fi cumulat în cadrul Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi”.

Veștile proaste continuă și în privința rețelei de importatori și dealeri din Europa. Asta pentru că la întrebarea „Aveți în plan vânzarea modelelor Renault sau Nissan în rețeaua de dealeri Mitsubishi Motors?” răspunsul sec a fost „Nu avem în plan acest lucru”, în timp ce la tema „are MMC vreun plan de reorganizare a rețelei de dealeri?” oficialii Mitsubishi au răspuns doar că „nu avem niciun anunț cu privire la acest subiect”.

În concluzie, planul „Small but Beautiful” pare mai degrabă a însemna că Mitsubishi se pregătește să devină mai „mic” fără piața europeană, dar mai „frumos” la capitolul rentabilitate!

Imperiul lui Ion Țiriac, mai sărac fără Mitsubishi

Impactul noului plan Mitsubishi în România va avea efecte atât asupra importatorului M Car Trading, parte a holdingului Țiriac, cât și asupra rețelei de dealeri. Conform Ministerului Finanțelor Publice compania importatoare avea în 2019 o cifră de afaceri de 103,5 milioane de lei, un profit net de 5,8 milioane de lei și 19 angajați. Trebuie menționat și că importatorul coordonează la nivel național activitatea a 19 dealeri, parte a unei rețele europene de 2.117 unități de comercializare a modelelor Mitsubishi.

Anul trecut românii au achiziționat 799 de vehicule Mitsubishi, 575 fiind autoturisme, 219 vehicule comerciale ușoare și 5 vehicule comerciale medii. Vânzările mărcii nipone au crescut în 2019 în România cu 32,3%, cele mai căutate modele fiind, în ordine, Eclipse Cross, Outlander și L200.

Citește și:

Leave a Comment