Share
Apple Music a fost extins în 167 de țări

Apple Music a fost extins în 167 de țări

Gigantul american Apple a realizat astăzi cea mai importantă extindere a serviciilor sale către noi piețe după o pauză de zece ani. Platforma Apple Music a devenit disponibilă în 52 de noi ţări ajungându-se astfel la un total de 167.

Extinderea serviciilor Apple arată clar că gigantul american din domeniul tehnologiei continuă să pună accent pe diversificarea veniturilor sale. Totodată, serviciile magazinului Apple de aplicaţii mobile, App Store, cel de jocuri video, Apple Arcade, dar și Apple Podcasts sau iCloud, diponibile până acum în 155 de ţări, vor putea fi accesate de astăzi pe 175 de pieţe.

Noile teritorii vizate de această extindere ţintesc în special Africa. Apple Music va ajunge astfel în Camerun, Coasta de Fildeş, Maroc, Republica Democrată Congo, Rwanda şi alte 20 de ţări de pe acest continent.

Această operaţiune va permite consolidarea prezenţei globale a Apple Music, cea de-a doua platformă de muzică difuzată în streaming de pe plan mondial, care avea aproximativ 60 de milioane de abonaţi în iunie 2019, potrivit unui interviu acordat de un vicepreşedinte al grupului american pentru site-ul specializat Numerama.com.

Platforma Spotify, disponibilă în mai puţine pieţe, avea 124 de milioane de abonaţi la sfârşitul anului 2019, conform acestei companii suedeze, lider mondial al sectorului.

Apple negociază de peste un an cu editori, case de discuri şi alţi deţinători de drepturi muzicale pentru a putea să propună un catalog mai amplu.

Deși poate părea ciudată extinderea serviciilor Apple în plină criză economică provocată de pandemia de Covid-19 este demn de menționat faptul că utilizarea platformelor de divertisment şi a jocurilor video online a explodat în ultimele săptămâni în urma izolării la domiciliu a sute de milioane de persoane şi de familii.

Totodată însă, „consumul de conţinuturi audio pe internet a basculat de la streaming muzical către radio”, a constatat Abhilash Kumar, analist la Counterpoint, într-un comentariu publicat la începutul lunii aprilie.

Conform acestuia, explicația constă în faptul că „în zonele foarte afectate oamenii sunt îngrijoraţi şi îşi pornesc aparatele de radio şi televizoarele în permanenţă, pentru a urmări buletinele de ştiri. Posturile de televiziune şi podcasturile trec printr-o perioadă de avânt, în timp ce elanul de ascultare a muzicii în streaming s-a întrerupt”.

Noile piețe, greu de cucerit de Apple Music

În plus, noile pieţe vizate de Apple nu se anunţă uşor de cucerit. Obiceiul de a plăti pentru muzica online nu a fost încă adoptat în numeroase ţări unde nivelul de trai nu permite acest fel de cheltuieli.

Totodată, accesul pe internet la muzica „gratuită” (finanţată din publicitate) este destul de facil.

Apple a decis în acest context să propună şase luni de abonament gratuit pentru noii utilizatori, în loc de trei luni cât oferea de obicei.

Preţul abonamentului variază în funcţie de ţară, de la 3 dolari pe lună în Mozambic, Libia şi Myanmar, la 5 dolari pe lună în Qatar şi Georgia şi la 11 dolari pe lună în Islanda, de exemplu.

Serviciul muzical american promovează totodată liste diferite în funcţie de zonele geografice, precum „Afrobeats Hits” şi „Ghana Bounce”.

Conform companiei Counterpoint, piaţa muzicii difuzate în streaming a ajuns la 358 de milioane de abonamente pe plan mondial în 2019. Acelaşi firmă specializată estimează că acest număr va ajunge la 450 de milioane până la sfârşitul anului 2020.

În ultimii ani, Apple şi-a construit un întreg ecosistem de servicii, mizând pe divertisment (muzică, jocuri video, seriale şi filme), modalităţi de plată (Apple Card şi Apple Pay) şi ştiri (Apple News+).

Acest univers online permite fidelizarea utilizatorilor aparatelor sale, mai puţin dispuşi să schimbe marca telefoanelor lor mobile, a tabletelor şi a computerelor personale odată ce au contractat aceste servicii.

Veniturile derivate din aceste platforme ajută grupul Apple să compenseze perioada mai puţin fastă prin care trece domeniul smartphone-urilor.

Citește și:

Leave a Comment