Share
Cele mai eficiente autoturisme diesel de pe piața românească

Cele mai eficiente autoturisme diesel de pe piața românească

Registrul Auto Român (RAR) a dat publicității un raport cu titlul „Ghid 2019 privind consumul de carburant și emisiile de CO2” care analizează toate vehiculele de pe piața autohtonă, relevând și cele mai perfomante modele din punctul de vedere al eficienței.

Așa cum LifeNews.ro menționa și în articolul despre cele mai performante mașini alimentate cu benzină, oficialii RAR dau detalii în raport despre importanța cunoașterii emisiilor de CO2 și despre legătura directă dintre acest gaz cu efect de seră și consumul de carburant. Astfel, ei notează că „dioxidul de carbon (CO2) este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea Pământului. Carburantul care arde în motor produce o cantitate de CO2 proporțională cu masa de carbon din carburant. Astfel, cantitatea de CO2 emisă în atmosferă de motorul unui autoturism este proporțională cu consumul de carburant al acestuia”.

Tot oficialii RAR menționează că „pentru reducerea efectului de seră este necesar să utilizăm autoturisme cu randamente energetice cât mai mari, consumuri de carburant și emisii cât mai mici”.

Revenind la clasamentul celor mai eficiente autoturisme alimentate cu motorină, prima poziție este ocupată de modelul Seat Leon dotat cu motorul de 1598 cmc care dezvoltă 85 kW. Conform RAR, care ia în calcul cifrele oferite de producători, acesta consumă doar 4,09 l / 100 km și emite 107,4 gr. CO2 / km. Modelul spaniol este urmat în top de Peugeot 208 cu propusorul de 1499 cmc, vehicul care consumă 4,21 l / 100 km și emite 110,5 gr. CO2 / km. Pe locul trei se află derivatul Peugeot 2008 care, echipat cu același motor, are performanțe identice cu fratele său, 208.

Locurile 4 și 5 sunt ocupate de Ford Focus și motorul său de 1499 cmc declinat în două varinate – 70 kW și 88 kW – acestea având un consum de 4,27 l, respectiv 4,30 l / 100 km. Pe poziția a șasea în clasamentul eficienței se află Skoda Octavia dotată cu motorul de 1598 cmc care dezvoltă 85 kW. Acest model consumă 4,31 l / 100 km și emite 113 gr. CO2 / km.

Volkswagen Golf, liderul autoritar al pieței europene și unul dintre cele mai căutate modele importate de la noi, ocupă locul șapte în acest clasament grație aceluiași motor din grupul Volkswagen ca și Skoda Octavia. Pe locurile 8 și 9 se află două modele Dacia – Logan și Sandero -, ambele dotate cu propulsorul de 1461 cmc care dezvoltă 55 kW. Mașinile produse la Mioveni au un consum de 4,33 l / 100 km și emisii de CO2 de 114 gr. / km.

Ultima poziție în Top 10 este ocupată de Renault Megane, model care are sub capotă motorul de 1.461 cmc care oferă utilizatorului 70 kW. Acesta afișează un consum de 4,37 l / 100 km și emisii de CO2 de 115 gr. / km.

Clasamentul realizat de Registrul Auto Român ia în calcul valorile anunțate de producători pentru regimul mixt din ciclul de testare WLTP.

Citește și:

Leave a Comment