Share

A început bătălia ”vinietei Oxigen” în ședința CGMB

Gabriela Firea face un mic pas înapoi. Primarul general al Capitalei a anunţat la începutul şedinţei Consiliului General (CGMB) că va susţine un amendament conform căruia pentru vehiculele cu norma de poluare Euro 4 vigneta Oxigen să fie introdusă începând cu 1 ianuarie 2021.

În şedinţă urmează să fie dezbătut proiectul privind introducerea vignetei „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Potrivit formei care urmează să fie supusă dezbaterii, toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta „Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti începând cu 1 ianuarie 2020.

Membri ALDE care fac parte din CGMB vorbesc de amendamente la proiectul privind vinieta Oxigen. Doar că și ei merg pe ideea că „la alții a fost utilă”. Doar că aceia, „alții”, de prin statele mai civilizate au făcut studii de impact, au pus întâi la punct modalități ca șoferii să poată ocoli zonele cu taxă și au negociat măsura ani buni înainte de a o pune în cârca cetățenilor pe care îi reprezintă.

Există totuși și un element pozitiv în respectiva luare de poziție: „în opinia noastră, acest set de măsuri necesare îmbunătăţirii aerului ar fi putut fi amânat până după încheierea lucrărilor la unul dintre proiectele importante menite să degreveze traficul din Bucureşti – extinderea integrală la patru benzi a actualei linii de centură. Considerăm că măsurile restrictive ale administraţiei trebuie să urmeze unor alternative realizate în practică şi de care cetăţenii beneficiază în acel moment”.

Tot reprezentanții ALDE anunță însă că vor vota proiectul pentru a evita amenzile UE.

Și reprezentanții USR sunt la fel de duplicitari. USR Bucureşti anunţă că va susţine proiectul privind introducerea vignetei „Oxigen” doar în condiţiile în care vor fi adoptate o serie de amendamente care vizează: modificarea grilei tarifare, înfiinţarea de benzi unice şi utilizarea fondurilor colectate exclusiv pentru protecţia mediului şi îmbunătăţirea condiţiilor de transport.

USR solicită modificarea grilei tarifare, astfel încât plata să se facă în funcţie de numărul de zile în care maşina este utilizată propriu-zis; înfiinţarea de benzi unice în Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) şi respectarea lor; exceptarea parcărilor tip park&ride de la zonele unde taxa este obligatorie; utilizarea fondurilor colectate prin taxă exclusiv pentru lucrări, investiţii şi proiecte din domeniul protecţiei mediului care contribuie direct sau indirect la îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi a calităţii aerului; informarea constantă a publicului cu privire la nivelul de poluare şi informarea cu privire la rezultatele aplicării acestei taxe la şase luni de la introducerea ei.

Prin urmare, deși ei nu au făcut nimic de când sunt în Consiliul General pentru a rezolva problema poluării și știu că proiectul vinietelor Oxigen este deficitar, totuși șoferii trebuie să plătească. De la 1 ianuarie 2020, adică de peste doar două luni. Dacă sunt banii altora în joc și asta le acoperă incompetența nu e o problemă!

Leave a Comment