Share
Mihai Ivănescu (JLR): Dacă vrem să creștem volumul vânzărilor trebuie să căutăm clienți din noua generație

Mihai Ivănescu (JLR): Dacă vrem să creștem volumul vânzărilor trebuie să căutăm clienți din noua generație

Mihai Ivănescu, directorul general al Premium Auto, importatorul Jaguar – Land Rover în România, a declarat că, în timp ce piața auto premium a scăzut cu circa 25%, mărcile britanice au înregistrat un recul de doar 18%.

În cadrul unei întâlniri cu presa auto din România, Mihai Ivănescu a prezentat rezultatele comerciale ale importatorului Jaguar – Land Rover în România. Astfel, conform oficialului, „piața premium relevantă a scăzut în acest an cu 25%. Noi am scăzut cu doar 18%. La Jaguar am înregistrat un recul de 44%, iar la Land Rover 9,3%. Asta arată că, în ciuda unui mediu deloc prietenos, noi ne-am făcut treaba în acest an”.

Cifrele invocate de Mihai Ivănescu arată că dintr-o piață premium care a totalizat în perioada ianuarie – august 2020 nu mai mult de 4.310 unități, 532 de mașini au aparținut mărcilor Jaguar și Land Rover. Totodată, singurul model electric al importatorului, Jaguar i-Pace, s-a menținut la același nivel al vânzărilor ca și în 2019. Astfel, dacă în primele opt luni din 2019 erau vândute 21 de unități ale SUV-ului electric, în acest an au fost vândute tot 21, peste rezultatele Audi e-tron și la egalitate cu Mercedes-Benz EQC.

„În privința singurei mașini electrice aflată în portofoliu, Jaguar i-Pace, pot spune că în 2019 am câștigat competiția cu singurul competitor pe care îl aveam, iar în 2020 stăm bine. Mașina este spectaculoasă, dar comercializarea ei ține foarte mult de nivelul de pregătire al celui care o vinde. Au trebuit făcute multe cursuri cu vânzătorii pentru a îi aduce la nivelul necesar. Ca la orice lucru nou, revoluționar, trebui să explici foarte bine clientului cum să folosească mașina pentru a beneficia de toate avantajele ei”, a explicat Mihai Ivănescu.

El a menționat și că, în prezent, ținta sa este atragerea clienților cât mai tineri. „În 2011 vârsta medie a clienților Jaguar de la noi era de 41 de ani, iar pentru Land Rover de 43 de ani. Am fost intrigat că nu putem coborâ această vârstă, însă am aflat, tot atunci, că în Anglia vârsta medie a clienților Jaguar era de 55 de ani. E clar că, dacă vrem să creștem volumul vânzărilor, trebuie să căutăm clienți din noua generație. Și asta încercăm să facem în prezent”, a declarat directorul general al importatorului Jaguar – Land Rover.

Creștere în zona second-hand prin programul Approved

„Mai târziu decât ne-am fi dorit, am început să dezvoltăm programe dedicate clienților de mașini second-hand pe care competitorii noștri le au deja. Prin programul Approved am reușit în doar doi ani să aducem plus valoare și în acest domeniu. Oferim, pe lângă mașini la standardele impuse de producător, garanție suplimentară până la doi ani sau 150.000 de kilometri, asistență rutieră doi ani, verificări ale mașinilor la dealer în 165 de puncte. Atenție, vorbim despre mașini second-hand care se vând doar după ce au fost aduse de noi la nivelul optim impus de producător, nu despre mașini cumpărate din piața auto și revândute după o simplă cosmetizare. Creșterea în această zonă a fost, pot spune, spectaculoasă”, a explicat Mihai Ivănescu noua linie de business a Premium Auto.

Astfel, dacă în 2019 erau comercializate prin programul Approved doar 9 mașini de ocazie Jaguar, anul acesta numărul acestora a crescut la 19. În cazul Land Rover creșterea a fost de la 19 unități în 2019 la 30 de unități în 2020.

Noi modele pe piață

În zona principală de business, comercializarea de mașini noi, importatorul Jaguar Land Rover pregătește noutăți importante. Astfel, după prezentarea unui facelift al lui Jaguar F-Pace, urmează și facelitul pentru Jaguar XE, iar în cazul Land Rover sosesc pe piață variantele pentru 2021 ale modelelor Defender, Discovery și Discovery Sport, odată cu Range Rover Velar și Range Rover Evoque.

Leave a Comment