Viitorul mărcii Dacia, dezvăluit de Marc Suss, directorul programului Global Access al Renault
Marc Suss, directorul programului Global Access din cadrul grupului Renault a dezvăluit într-un interviu când vor fi lansate noi variante ale modelelor Dokker, Lodgy, Sandero și Logan, precum și principalele modificări tehnologice ale acestora.
Jurnaliștii francezi de la l`Argus au publicat recent un articol în care susțin, citând un interviu cu șeful diviziei de modele accesibile (Global Access) ale grupului Renault, că anul 2019 este doar „calmul dinaintea furtunii” în cazul mărcii Dacia. Conform acestora, reînnoirea gamei de propulsoare a mărcii, necesară pentru îndeplinirea noilor standarde de depoluare, se va încheia în toamna acestui an odată cu lansarea unui nou propulsor TCe de 1.0 litri care dezvoltă 100 CP. Acesta va fi adaptat și pentru funcționarea cu GPL. Totodată, noul Duster nu va beneficia de o cutie EDC pentru varianta 4×4 foarte curând, un astfel de echipament fiind prevăzut „pe termen mediu”, pentru că, ocupată cu dezvoltarea noilor motoare și, mai ales, cu implementarea sistemului SCR pe dieseluri, „ingineria a rămas în urmă”.
2020, anul Dacia
Aceiași jurnaliști susțin și că Dacia va absenta de la expoziția auto de la Frankfurt din această toamnă pentru că nu are nimic nou de prezentat. În schimb, în baza declarației lui Marc Suss că „ciclul de viață al produselor Dacia este șapte până la opt ani”, ei consideră că noile variante ale modelelor Lodgy și Dokker (lansate în 2012) vor deschide balul în 2020. Cele două vehicule asamblate la uzina marocană a grupului francez vor fi modernizate, dar vor păstra veche platformă tehnică B0.
În același an, dar în toamnă, va fi prezentată publicului și cea de-a treia generație a modelelor Logan șI Sandero. Acestea vor fi mult mai actuale în privința tehnologiei, ele beneficiind de o platformă cu totul nouă, CMF-B împrumutată de la fratele francez Renault Clio 5. Deși poate afecta vânzările modelului Renault, această modernizare de platformă este neapărat necesară pentru a susține noile echipamente care vor deveni obligatorii. Un exemplu în acest sens este camera video frontală și radarul care vor fi obligatorii din 2022. Marc Suss a menționat și că, deși noua platformă este mai scumpă decât cea veche, Dacia vinde suficiente vehicule în prezent pentru a putea amortiza costul suplimentar.
Electrice, nu, dar hibride, posibil
Marc Suss a menționat și că electrificarea nu este încă o opțiune pentru marca Dacia. Deocamdată, pentru că responsabilii europeni impun mărcilor ca 15% din producția lor să fie hibride plug-in și electrice în 2025, iar în 2030 chiar 30%, mult mai realizabilă pentru marca Dacia este implementarea arhitecturii hibride 1.6 e-Tech care va fi disponibilă mai întâi, din 2020, pe Renault Clio. Totodată, este posibilă și utilizarea sistemelor „mild-hybrid” de 12V sau 48V.
Dacă se va apela la sistemul e-Tech, modelele Dacia vor putea demara strict electric și chiar parcurge până la 80% din traseul urban doar pe baza bateriilor. Conform Renault, în mediul urban, sistemul hibrid e-Tech permite utilizatorilor să obțină un consum de combustibil mai redus cu 40% comparativ cu un vehicul dotat cu motor cu ardere internă.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.