Renault va investi la Dacia încă 800 mil. euro pentru a crește producția la 406.000 vehicule/an
Aurelia Leoveanu, directorul financiar al grupului Renault în România, a declarat astăzi că pentru platforma industrială Mioveni sunt prevăzute investiții în valoare de 800 de milioane de euro în perioada 2019 – 2021. Ea a confirmat totodată informația LifeNews.ro în privința creșterii cifrei de afaceri a Automobile Dacia până la 5,3 miliarde de euro.
Care este cifra de afaceri a companiei Automobile Dacia în anul 2018 ?
Cifra de afaceri a fost în creștere cu 6,8% față de 2017. În 2018 Dacia a înregistrat o cifră de afaceri în valoare de 5,3 miliarde de euro (24,7 miliarde lei).
Contribuția vânzărilor de autovehicule și de componente auto la realizarea cifrei de afaceri a fost de 92,5% din totalul cifrei de afaceri, în creștere față de anul 2017 datorita unui mix model și versiuni foarte bun.
Se menține creșterea profitului și in 2018 ?
În 2018, rezultatul înainte de impozit s-a ridicat la 174,7 milioane de euro profit (813 milioane lei), în creștere cu 47,7% față de 2017.
Care a fost contribuția exportului la această creștere?
În creștere cu 5,7% față de 2017, vânzările în afara României (la export și în Uniunea Europeană) ale vehiculelor și ale componentelor auto rămân la un nivel ridicat din totalul vânzărilor Dacia (87,9%).
Aceasta evoluție arată că vehiculele marca Dacia sunt foarte apreciate și solicitate atât în Europa cât și pe alte continente. Exportul rămâne o prioritate, pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine solicitărilor clienților noștri. În același timp, având o uzină care produce aici, în România, este important să aibă o piață locală puternică, unde să vândă o parte din producție.
Ce a condus la această creștere?
Este important ca profitul să vină din exploatare, pentru că asta arată rentabilitatea operațiunilor curente și ca resursele companiei au fost utilizate eficient. În 2018, profitul din exploatare a urmat tendința cifrei de afaceri fiind cu 217,9 milioane de lei mai mare decât cel din 2017, deci creșterea de business explică în cea mai mare parte această evoluție favorabilă.
O altă explicație a rezultatului din 2018 este obținerea unui rezultat financiar pozitiv, în sumă de 5,6 milioane lei, comparativ cu rezultatul financiar al anului 2017, când a fost înregistrată pierdere financiară în sumă de 38,9 milioane lei. Rezultatul financiar favorabil al anului 2018 s-a datorat pe de o parte creșterii veniturilor financiare (în cea mai mare parte din dobânzile încasate) și diminuării cheltuielilor financiare (diferențele de curs valutar) pe de altă parte.
La ce nivel se ridică cifra de afaceri a întregului Groupe Renault România?
Pentru 2018, Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri consolidată de 6 miliarde de euro.
Investițiile au continuat, atât la Dacia, cât și la nivelul grupului. Care este valoarea acestora ?
Cumulând, din anul 2000, investițiile realizate de către Grupul Renault în România se ridică la 3 miliarde de euro. Vorbim atât de investiții în noile noastre produse (mașini, motoare, cutii de viteze etc.), cât și de investiții în optimizarea procesului de producție (condiții sociale, automatizare, calitate, reducere de costuri și integrarea de noi tehnologii).
Dar cele viitoare?
Pentru platforma industriala Mioveni sunt prevazute investiții în valoare de 800 de milioane de euro în perioada 2019 – 2021. Pentru a răspunde cererii clienților noștri, capacitatea de producție a Uzinei Vehicule Dacia va crește până în 2020 de la 350.000 de vehicule/an la 406.000 vehicule/an.
Aveți o estimare a cifrei de afaceri pentru 2019?
În general, nu le facem publice. Acestea depind de factori în continuă evoluție. Ne dorim să păstrăm dinamica activităților la nivelul tuturor activităților Groupe Renault Romania, dar mai ales competitivitatea pe termen lung a acestora.
Citește și:
- Profit record la Automobile Dacia. A crescut și numărul angajaților
- Dacia, ofertă pentru români: Duster cu Orange TV și HBO Go
- Viitorul mărcii Dacia, dezvăluit de Marc Suss, directorul programului Global Access al Renault
- Surprizele neplăcute ale WLTP: Emisiile de CO2 au crescut, iar România și Dacia s-au aliniat trendului