Renault renunță, surprinzător, la IPO-ul diviziei de mașini electrice Ampere
Grupul francez Renault a anunțat în această seară că a decis să anuleze listarea diviziei de mașini electrice Ampere.
Printr-un scurt mesaj transmis presei și investitorilor, oficialii Renault au anunțat sec că au decis să „să anuleze IPO-ul Ampere și să își confirme strategia pentru vehicule electrice și software”.
Începând cu 1 noiembrie 2023, Ampere funcționează ca o afacere autonomă, iar grupul francez măsoară zilnic beneficiile operaționale și industriale ale acestei organizații.
În 2022, grupul Renault își anunțase intenția de a declanșa ofertă publică inițială (IPO) pentru entitatea Ampere dedicată mașinilor electrice și dezvoltării de software pentru acestea. Cel mai recent calendar anunțat de producătorul francez pentru această acțiune se referea la prima jumătate a anului 2024, în funcție de condițiile de piață.
Acum, „grupul Renault consideră că actualele condiții de pe piața de capital nu sunt îndeplinite pentru a continua în mod optim procesul de IPO în interesul grupului, al acționarilor săi și al Ampere”.
Așa cum au explicat anterior șefii companiei franceze, planul strategic al Renault, denumit Renaulution, se autofinanțează, „iar rezultatele care vor fi publicate pentru 2023 confirmă capacitatea grupului de a genera un flux de numerar sustenabil pentru a-și finanța viitorul (inclusiv dezvoltarea Ampere). În ultimele semestre, grupul Renault și-a îmbunătățit semnificativ performanțele pentru a atinge niveluri peste așteptările inițiale. Aceasta oferă grupului o mai mare flexibilitate și toată libertatea de acțiune de care are nevoie”, notează cei de la Renault în justificarea opririi procesului de lansare a IPO-ului.
Prin urmare, având în vedere atât condițiile actuale de pe piața de capital, cât și generarea mai puternică de numerar a companiei franceze, grupul Renault a decis să anuleze procesul de IPO al Ampere.
Conform șefilor Renault, în aceste condiții, principalele puncte de interes sunt:
– o foaie de parcurs clară, deja angajată pentru a reduce drastic costul mașinilor electrice cu 40% într-o singură generație (permițând îmbunătățirea treptată a poziționării prețurilor vehiculelor);
– un plan tehnologic solid pentru a se diferenția prin soluții software și AI (OpenR Link, Reno Avatar, Software-Defined-Vehicle…);
– lansări ale unor vehicule importante precum Scenic, Renault 5, Renault 4, Twingo și alte două mașini despre care nu sunt încă disponibile detalii;
– accelerarea celui mai compact și mai eficient ecosistem industrial de producție a vehiculelor electrice din Europa.
În concluzie, în loc să finanțeze divizia de mașini electrice prin IPO, grupul Renault a decis să „finanțeze dezvoltarea Ampere până când divizia va atinge pragul de rentabilitate în 2025. Toate obiectivele anunțate până acum sunt confirmate. În plus, această decizie nu are niciun impact asupra orientărilor financiare ale grupului Renault și asupra strategiei sale de alocare a capitalului”, notează oficialii grupului francez.
„Sunt extrem de mândru de echipele noastre care au creat în mai puțin de doi ani cel mai bun răspuns la concurența jucătorilor de top la nivel mondial cu Ampere. Prin înființarea unei afaceri 100% concentrate pe vehicule electrice și software am construit în timp record o entitate agilă și competitivă. Avem o mentalitate de start-up care ne permite să inovăm în mod constant. Asta va face ca Ampere să aibă succes în acest nou mediu provocator. Astăzi am luat o decizie pragmatică. Suntem cu toții concentrați pe punerea în aplicare a strategiei și pe consolidarea rezultatelor noastre pentru a crea valoare pentru toate părțile interesate”, a declarat Luca de Meo, CEO al grupului Renault și CEO al Ampere.
Decizia surprinzătoare a grupului Renault în privința Ampere a fost, oarecum, anunțată încă din luna noiembrie a anului trecut. Atunci, Luca de Meo declara că Renault nu va merge înainte cu Oferta Publică Iniţială a diviziei sale de vehicule electrice dacă evaluarea va fi prea scăzută.
Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri, care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault. Partenerii de alianţă ai Renault, companiile nipone Nissan şi Mitsubishi Motors, investesc în total până la 0,8 miliarde de euro în Ampere.
Citește și: