Noile Logan și Sandero au majorat numărul de furnizori din România ai Dacia
Într-un interviu acordat LifeNews.ro, directorul general Automobile Dacia și al diviziei din România a grupului Renault, Christophe Dridi, a explicat ce impact au noile modele Logan și Sandero Stepway asupra uzinei de la Mioveni și a furnizorilor acesteia.
Lansarea unei noi generații ale modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway a produs schimbări importante în uzina Automobile Dacia de la Mioveni. În primul rând mixul de produse s-a modificat. În timp ce Logan MCV a ieșit din producție, iar Sandero a fost cedat uzinei din Maroc, în România mai sunt produse doar Duster, Logan și Sandero Stepway. Apoi, în ciuda efectelor nefaste ale pandemiei, apariția noilor modele a permis susținerea producției la un nivel greu de atins în alte condiții. Astfel, conform directorului general al companiei românești deținută de grupul francez Renault, uzina produce acum la capacitate maximă, adică circa 1.400 de mașini pe zi.
De asemenea, oficialul Dacia a explicat de ce a fost nevoie ca noile modele să fie asamblate pe o nouă platformă tehnică și ce înseamnă asta pentru uzina românească. „Schimbarea platformei tehnice a unui model este făcută din motive foarte clare. Două dintre cele mai importante sunt reglementările impuse de autorități și dorințele clienților. Cum reglementările, atât în privința siguranței cât și a poluării, au devenit tot mai stricte, iar clienții și-au dorit mașini mai moderne și mai bine echipate a apărut necesitatea utilizării unei noi platforme tehnice pentru Logan și Sandero. A fost luată decizia de a utiliza noua platformă CMF-B pe care o au și noile Renault Clio și Captur. De ce aceeași platformă? Pentru că în industria auto contează foarte mult volumul producției pentru a menține competitivitatea. Cu cât produci mai mult pe aceeași platformă cu atât ești mai competitiv”, a detaliat Christophe Dridi.
Noi modele Dacia, noi furnizori
Această modificare a platformei tehnice a pus pentru prima dată uzina din România în postura de a asambla vehicule pe două baze tehnice, una pentru Logan și Sandero Stepway și cealaltă pentru Duster.
În acest context, producătorul a trebuit să investească major pentru a schimba modul de producție. Asta a însemnat și modificări la nivelul furnizorilor. „De fiecare dată când avem un nou proiect ne consultăm cu aceștia pentru a vedea dacă pot produce ceea ce avem noi nevoie. Criteriile de alegere a unui furnizor sunt foarte simple: calitatea, care e fundamentală, și competitivitatea. (…) Odată cu noile modele au apărut, desigur, și noi furnizori. Nu-mi place să vorbesc despre cifre și procente, dar sunt foarte sigur că integrarea locală a crescut odată cu noile modele. E foarte importantă integrarea locală. E nevoie de cât mai mulți furnizori locali. Am majorat pe cât posibil numărul de furnizori români și vom continua să o facem”, a dezvăluit șeful Dacia.
Totodată, oficialul a explicat că, asigurând o bună calitate, unii dintre furnizorii Dacia au devenit și furnizori Renault. „Cum avem o platformă comună cu cea a unor modele Renault, bineînțeles că unii furnizori sunt comuni. De exemplu, ELBA face lămpi atât pentru Dacia cât și pentru Renault. La fel și Metaplast, GIC NOSAG sau GESTAMP. Și mulți alții”, a menționat Christophe Dridi, subliniind însă că pe primul loc în alegerea unui furnizor rămâne calitatea. „Se întâmplă să luăm o componentă care este produsă în apropiere de România în locul uneia locale doar pentru că e de mai bună calitate. În opinia mea e mai bine să integrăm o piesă produsă în celălalt capăt al lumii decât una de slabă calitate”, a continuat Dridi.
A treia revoluție Dacia
Așa cum a scris și LifeNews.ro odată cu lansarea noilor Logan și Sandero, directorul Dacia consideră această etapă o a treia revoluție a mărcii românești. Conform lui Christophe Dridi, „în 2004 a fost prima «revoluție» Dacia prin noul Logan. Apoi, în 2010, a avut loc a doua «revoluție» prin Duster, iar în 2020 – 2021 are loc a treia «revoluție» Dacia prin Logan, Sandero și Spring. Faptul că Logan și Sandero sunt produse pe aceeași platformă cu noile Clio și Captur înseamnă că atunci când vom decide să instalăm un sistem hibrid pe mașinile Dacia va fi posibil. Avem deja tehnologia și platforma necesare. De aceea, cu Logan, Sandero și Spring ne aflăm în plină a treia «revoluție» a mărcii”.
Din nefericire, oficialul nu ne-a putut dezvălui și ce investiții a necesitat industrializarea noilor modele la Mioveni. „Nu pot spune cât am investit pentru a industrializa noile Logan și Sandero. Nu am voie. Pot însă să spun cât a investit Renault de când a preluat Dacia: peste trei miliarde de euro! Și sunt sigur că, dacă vă uitați la o fotografie cu uzina Dacia din Mioveni de acum 30 de ani și știți cum arată fabrica în prezent puteți vedea imediat diferența. De exemplu, acum, lângă intrarea în uzină vedeți o clădire cu totul nouă. E noua noastră linie de presaj. Nu vă pot spune cât a costat, dar ea există și funcționează. Deci continuăm să investim și putem fi mândri de sistemul industrial din România”, a precizat directorul general Automobile Dacia.
El a explicat că investiții majore se fac în întreaga industrie auto din România, chiar dacă publicul nu este informat despre ele. „Nu a apărut încă un al treilea constructor de vehicule, dar producătorii existenți de mașini și componente investesc enorm. Eu știu că multe companii sunt interesate de România pentru că țara este foarte atractivă. Vă asigur că sunt mulți furnizori interesați să investească aici. De exemplu, la Oarja, în Argeș, acolo unde este centrul de piese de schimb Dacia, a investit compania Martur, iar peste autostradă este un alt nou investitor major, Rochling. Sunt acolo și alte companii din industria auto nou venite în România. În plus, companiile deja existente se extind. Deci, dezvoltare există. Îmi doresc încă un producător de mașini în România, dar nu pot decide eu asta”, a mărturisit Christophe Dridi.
40% din producția uzinei, alocată motoarelor cu GPL
Șeful Automobile Dacia a explicat pentru LifeNews.ro și că ideea dotării mașinilor Dacia, din uzină, cu sisteme de alimentare cu GPL se dovedește una extrem de avantajoasă. „Știți că aproximativ 40% dintre mașinile produse la Mioveni sunt cu motoare cu alimentare duală benzină – GPL? Pentru comparație, în 2019, acum doar un an, doar 5% din producție avea GPL! Și știți de ce doar 40% din producția uzinei este alocată motoarelor cu GPL? Veți fi surprins de răspuns. Pentru că nu putem produce mai mult” a declarat oficialul.
„Cred că alimentarea cu GPL este un răspuns foarte bun la problema reducerii emisiilor. Ca idee, la fiecare 100 km o mașină cu GPL emite cu 15 grame de CO2 mai puțin decât una alimentată cu benzină. Pe lângă faptul că tot mai mulți clienți sunt interesați de reducerea poluării, alimentarea cu GPL e și mai ieftină. Gazul e la jumătatea prețului benzinei. Vorbim despre o diferență majoră de costuri pentru client. Și, peste emisii și cost reduse, cu alimentarea duală ai o autonomie mult mai mare. Ca să nu mai vorbim de faptul că, spre deosebire de alte sisteme de propulsie, găsești GPL peste tot în România”, a încheiat Christophe Dridi.