Share

Herbert Diess, Volkswagen: Vehiculele electrice „entry” ale grupului sunt pe drum

Directorul executiv al grupului Volkswagen, Herbert Diess, a declarat că dezvoltarea vehiculelor electrice din categoria „entry” pentru mărcile Volkswagen, Skoda și Cupra este „în plină desfășurare”.

Așa cum șefii Renault și Mercedes-Benz au dat detalii din viitorul grupurilor pe care le conduc în cadrul Financial Times Future of the Car 2022, Herbert Diess, CEO al Volkswagen, a dezvăluit câteva informații despre modelele care vor completa gama de produse a grupului german.

În acest context, zvonurile privind iminenta apariție a unei triplete de vehicule electrice cu dimensiuni mici și prețuri reduse în grupul Volkswagen au fost nu doar confirmate, ci și detaliate.

Conform lui Herbert Diess, dezvoltarea unui nou vehicul electric cu dimensiunii apropiate de cele ale modelului actual Polo de la Volkswagen, împreună cu derivate pentru mărcile Skoda și Cupra, este „în curs de desfășurare”.

Deja, grupul Volkswagen a publicat pe contul său de Twitter imagini teaser ale celor trei mașini electrice din categoria „entry” care vor fi produse în Spania începând cu 2025. Schițele dezvăluie detalii stilistice care combină atributele de design ale unor SUV-uri cu cele ale hatchback-urilor.

Herbert Diess a menționat că aceste viitoare vehiculele electrice de mici dimensiuni vor avea aproximativ patru metri lungime, ceea ce le încadrează în segmentul B al pieței, din care face parte și modelul Polo.

În plus, deși realizarea de profit în domeniul mașinilor electrice cu dimensiuni reduse este extrem de dificilă, șeful grupului Volkswagen consideră că tripleta va aduce bani buni companiei sale.

„Provocarea rămâne. Mașinile mari sunt mai profitabile decât mașinile mici, dar acum este momentul potrivit să venim cu mașini cu dimensiuni mici. Până în 2025”, a declarat Herbert Diess la conferința Financial Times Future of the Car 2022.

Anterior, puținele detalii cunoscute despre aceste vehicule arătau o gamă de prețuri cuprinsă între 20.000 de euro și 25.000 de euro, însă creșterea majoră a costurilor de producție din ultima perioadă ar putea da peste cap planurile inițiale ale Volkswagen în materie de prețuri.

Design modificat pentru modelul Volkswagen

Schița publicată pe contul de Twitter al grupului Volkswagen pentru viitorul model al mărcii principale a germanilor arată că designerii au schimbat destul de mult ideea inițială. Asta pentru că liniile seamănă doar marginal cu conceptul ID Life prezentat la expoziția auto de la Munchen în luna septembrie a anului trecut.

În timp ce conceptul dezvăluit la IAA Munchen adopta un stil retro, boxy, noua schiță prezintă liniile unui model mai convențional. De altfel, în luna martie, publicația germană Automobilwoche scria că ID Life a fost primit prost de publicul de la IAA Munchen și, drept urmare, designerii și-au mutat atenția către un aspect mai modern pentru a atrage clienții tineri care își doresc un vehicul accesibil și foarte conectat.

Micul model electric al mărcii Volkswagen va fi probabil lansat sub denumirea ID.2, alăturându-se vehiculelor mai mari ID.3, ID.4, ID.5 și ID.Buzz.

Vehiculul va avea la bază o variantă mai scurtă și mai simplă a deja cunoscutei platforme MEB a grupului german și se află în proces de dezvoltare la marca Seat în Spania.

Modele similare cu viitorul vehicul „entry” al mărcii Volkswagen vor fi produse și sub brandurile Cupra (Seat) și Skoda. În cazul Cupra, mașina va fi poziționată sub hatchback-ul electric compact Born, iar în cazul Skoda viitorul produs va avea dimensiuni apropiate de cele ale Fabia.

Pentru a susține asamblarea acestei familii de produse în Spania, grupul Volkswagen a anunțat recent construirea unei uzine de baterii în penisnula iberică. În urma unei investiții de 10 miliarde de euro, viitoarea uzină de baterii pentru mașini electrice din Sagunto va furniza componente fabricilor Seat din Martorell și Volkswagen din Pamplona.

Lupta cu Tesla, tot mai acerbă

Odată cu anunțul privind dezvoltarea a trei noi produse, șeful grupului Volkswagen consideră că lupta cu liderul actual din domeniul mașinilor electrice, Tesla, va deveni chiar mai acerbă.

Oficialul german este de părere că firma americană este mai puternică decât se aștepta, dar va urma „o cursă strânsă la care nu vom renunța”.

Conform lui Diess, grupul Volkswagen are de străbătut un drum dificil pentru a-și atinge obiectivul autoimpus de a deveni cel mai mare producător de vehicule electrice din lume până în 2025.

„Trebuie să spun că nu ne așteptam ca principalul nostru concurent din SUA să fie atât de rapid și de bine pregătit”, a declarat șeful Volkswagen la conferința Future of the Car 2022.

Cu doar câteva săptămâni în urmă, Tesla a deschis prima sa gigafabrică europeană, lângă Berlin, provocând atât Volkswagen cât și pe BMW sau Mercedes-Benz pe propriul lor teren. În ciuda acestui „afront”, Diess mai vede o șansă ca grupul său să reușească depășirea Tesla pentru a deveni numărul 1 mondial până în 2025, arătând că oferta mărcilor sale acoperă mai multe segmente, de la lux la „entry”, și asta va genera vânzări crescute și profituri substanțiale.

Citește și:

Leave a Comment