Share

Deranjată de reacțiile adverse la taxa de acces în București, Firea dă vina pe toată lumea

Primăria Bucureștiului acuză într-un comunicat politizarea temei taxei de acces în centrul Capitalei și neînțelegerea „beneficiilor” unui astfel de demers. Desigur, pe banii altora, orice soluție este „bună”, mai ales când în anii de mandat ai doamnei Firea promisiunile de rezolvare rapidă a problemelor de trafic și de eficientizare a transportului în comun s-au dovedit, până acum, vorbe în vânt. Unde mai pui că primarul Bucureștiului a preferat să anunțe personal instituirea taxei „Oxigen”, dar după reacțiile adverse, a trimis doar un comunicat în numele instituției pe care o conduce.

Primăria Capitalei a precizat astăzi că Bucureştiul este pe locul şase în topul celor mai poluate oraşe din Europa, de aceea sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului. De parcă asta nu o știam de ani buni și noi și primarul Firea. Doar că problema este, desigur, mai gravă, atunci când slujește interesele edilului-șef.

„În ceea ce priveşte informaţiile false diseminate în mediul public de reprezentanţi ai unor partide politice care nu înţeleg sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea unei viniete electronice pentru circulaţia rutieră pe drumurile publice din Bucureşti, pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în vedere că Bucureştiul este pe locul şase în topul celor mai poluate oraşe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului. În România, Bucureştiul ocupă locul patru în topul celor mai poluate oraşe, după Iaşi, Cluj-Napoca şi Braşov, iar centrul Capitalei, conform măsurătorilor, reprezintă «o zonă de vârf» atât a congestiei rutiere, cât şi a poluării generate de autovehicule. Reamintim faptul că unul dintre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”, menţionează PMB în comunicatul de presă.

Potrivit sursei citate, în ultimii zece ani nivelul maşinilor care circulă prin Bucureşti s-a dublat şi din această cauză valorile de poluare sunt de nouă-zece ori mai mari decât limitele admise.

„Contestarea nejustificată a acestei măsuri, sub pretextul că «şi la periferie gradul de poluare este mare» nu reprezintă altceva decât un aşa-zis argument politic prin care se doreşte denigrarea unei măsuri administrative, extrem de importantă pentru sănătatea bucureştenilor. Cifrele vorbesc de la sine: conform rezultatelor măsurătorilor la cele şase staţii de măsurare a calităţii aerului din Bucureşti a rezultat că, la nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depăşiri ale valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la staţia Lacul Morii, Titan, Berceni şi Drumul Taberei, singurele depăşiri înregistrate fiind la staţia Mihai Bravu şi Calea Victoriei. (…) Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B şi Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluţiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului şi vine în completarea acţiunilor de modernizare a transportului public în comun şi de fluidizare a traficului”, mai spune comunicatul PMB.

În întregul document nu se menționează însă nimic despre motivele pentru care PMB și primarul Gabriela Firea nu au luat până acum nicio măsură pentru rezolvarea problemei. Nici câte dintre promisiunile din Campania electorală ale actualului edil au fost finalizate – de la fluidizarea traficului, la semafoare inteligente, transport la fel de inteligent și construirea de parcări. Ascunsă după titulatura PMB, doamna Firea acuză pe oricine de rea-credință fără să aibă curiozitatea de a se uita în oglindă. Ar vedea probabil că singurul mod în care a „știut” să „fluidizeze” traficul a fost legat doar de banii altora. De la scumpirea parcărilor, la banii dați pe autobuze mai mult sau mai puțin performante și până la noul bir denumit pompos „Oxigen”.

Cum LifeNews.ro, redacție fără afinități politice, a scris deseori despre „realizările” PMB sub conducerea doamnei Firea, de la proiecte uitate sau lăsate de izbeliște (vezi Sala Polivalentă sau Patinoarul Flamaropol), până la anunțarea finalizării unor obiective fără ca la acestea să fi început măcar lucrul (Parcarea P&R din Pantelimon), ne rezervăm dreptul de a continua să combatem inițiativele făcute pe genunchi – fie pe banii bucureștenilor, fie pe cei ai altor români care lucrează sau sunt nevoiți să tranziteze Capitala – și de a ne informa corect și obiectiv cititorii.

Citește și:

Leave a Comment