Dacia Duster și Ford EcoSport, vectori importanți pentru creșterea pieței europene
Cele două SUV-uri de dimensiuni mici produse în România – Dacia Duster și Ford EcoSport – au înregistrat creșteri ale înmatriculărilor mult peste media pieței europene propulsând segmentul până 1,82 milioane de unități. În timp ce piața totală a rămas la nivelul din 2017, achizițiile de noi SUV-uri de clasă B au crescut cu 36,7%.
Poate părea un patriotism deșănțat să lauzi evoluția celor două mașini care poartă pe caroserie înscrisul „Made in Romania” având în vedere numărul mare de modele care sunt înmatriculate anual în Europa. Cu toate acestea, statistica pieței nu lasă loc unei alte interpretări.
Conform statisticii JATO Dynamics, aferentă înmatriculărilor de automobile în 2018, înmatriculările de SUV-uri mici au crescut cu 36,7%, mult peste media pieței (+0,1). Este cea mai mare creștere înregistrată de un segment al pieței dacă scoatem din calcul electricele (+41,2), zonă care se majorează accelerat tocmai pentru că pleacă de la un volum extrem de mic. Mult mai interesant decât creștere clasei SUV-urilor mici (B) este clasamentul din acest segment. În acest caz, Renault Captur este lider detașat, cu 214.720 de unități, urmat de Dacia Duster (182.100 unități) și Peugeot 2008 (180.204 unități). Pe locurile următoare se află, în ordine, Volkswagen T-Roc (143.319 unități), Opel Mokka X (120.601 unități), Ford EcoSport (112.333 unități), Citroen C3 AirCross (111.856 unități), Opel Crossland X (97.484 unități), Fiat 500X (95.869 unități) și Seat Arona (91.558 unități).
Cine a împins SUV-urile mici până la 1,8 milioane de unități
Un răspuns simplu la întrebarea de mai sus ar fi, desigur, clienții! Ultimii ani au dovedit că europenii sunt seduși iremediabil de segmentul SUV-urilor de clasă B sau al crossoverelor, cum mai sunt denumite în statistici. Dar faptul că înmatriculările de astfel de vehicule au crescut anul trecut cu 36,7% este generat mai ales de faptul că tot mai mulți clienți cumpără modele Dacia Duster și Ford EcoSport. Astfel, înmatriculările Daciei Duster au crescut cu 22,2%, iar cele ale Ford EcoSport cu nu mai puțin de 79%, acestea fiind cele mai mari creșteri din Top 10 al clasei. Desigur, un cuvânt greu de spus în dezvoltarea zonei SUV-urilor de clasă B l-au avut, și îl au în continuare, aparițiile de modele complet noi. Astfel în 2018 au intrat pe piață și în statistici nu mai puțin de patru dintre cele zece vehicule aflate în vârful clasamentului – Volkswagen T-Roc, Citroen C3 AirCross, Opel Crossland X și Seat Arona.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.