Share

Cota Dacia a urcat la 3,8% din piața auto europeană

Marca Dacia a fost comercializată în primul trimestru din 2022 în 103.519 unități, în creștere cu 16,9% față de perioada similară din anul anterior.

Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a dat publicității raportul său lunar cu privire la înmatriculările de autoturisme din Europa.

Conform datelor ACEA, marca românească Dacia, deținută de grupul Renault, a fost înmatriculată în 103.519 exemplare în primele trei luni ale anului în curs, valoare corespunzătoare unei majorări cu 16,9% față de primul trimestru din 2021. Pe atunci europenii înmatriculau doar 88.527 autoturisme Dacia.

Grație acestei creșteri importante pe fondul unei piețe europene în scădere cu 10,6%, marca Dacia și-a majorat cota de piață de la 2,9% în primul trimestru din 2021 la 3,8% în același interval din 2022.

Cota de piață deținută de Dacia o depășește astfel pe cea a unor mărci precum Seat (3%) din grupul Volkswagen, Citroen (3,5%) și Fiat (3,5%) din grupul Stellantis sau Nissan (2,1%).

Marca americană Ford, care produce în România, la Craiova, modelele Puma și EcoSport, a raportat înmatricularea a 132.538 de autoturisme în primele trei luni din 2022, în scădere cu 15,4% față de cele 156.735 unități înmatriculate de europeni anul trecut.

Mărcile cu cele mai mari vânzări în primele trei luni din 2022 au fost, în ordine, Volkswagen (266.883 unități, – 19,9%), Toyota (186.128 unități, +1,1%) și Peugeot (163.096 unități, -24,2%).

La nivel de grup, lider este în continuare Volkswagen (655.383 unități), urmat de Stellantis (523.977 unități) și Hyundai (269.350 unități).

Citește și:

Leave a Comment