Share

Airbus profită de pe urma catastrofei Boeing 737 MAX

Cel mai mare grup aeronautic european, Airbus, îşi menţine ţintele de livrări pentru 2019, realizând progrese în rezolvarea problemelor de la fabrica din Hamburg, a anunţat directorul operaţional Michael Schoellhorn. Principalul concurent al europenilor, Boeing, a livrat doar 89 de avioane 737 în primul trimestru, iar comenzile pentru cel mai profitabil avion al americanilor au scăzut la 180.

Michael Schoellhorn a explicat că Airbus a eliminat multe întârzieri, comparativ cu anul trecut, şi încă poate realiza progrese în livrarea aeronavelor în mod regulat. Pentru acest an, Airbus are ca obiectiv 880-890 de livrări.

În a doua parte a anului, Airbus va analiza o posibilă majorare a producţiei la gama de aeronave A320, actualul obiectiv fiind livrarea a 63 de a unităţi pe lună, a declarat Michael Schoellhorn.

Surse din industrie au anunţat că Airbus intenţionează să majoreze producţia de avioane din familia A320 la 71 pe lună. De asemenea, a afirmat Michael Schoellhorn, Airbus face eforturi pentru eficientizarea fabricilor sale din Europa şi ar putea face noi achiziţii.

Airbus negociază în prezent cu grupul canadian Bombardier pentru o uzină din Belfast, Irlanda de Nord. Unitatea produce aripi pentru aeronava A220. În 2018, Airbus a acceptat să achiziţioneze o participaţie majoritară la C Series Aircraft Limited Partnership, divizia grupului canadian Bombardier care produce şi vinde avioanele C Series.

În urma preluării C Series, Airbus va putea oferi companiilor aeriene atât avioane C Series, cât şi propriile sale aeronave, îşi va îmbunătăţi eficienţa şi va putea reduce semnificativ preţul componentelor, apreciază analiştii. Deşi Bombardier va pierde controlul diviziei, unde a investit şase miliarde de dolari pentru dezvoltarea avioanelor, asocierea cu Airbus va fi benefică datorită reducerilor de costuri şi a reţelei de vânzări mai bune.

Raportul Boeing cu privire la activitatea companiei în primul trimestru din 2019 arată o scădere a veniturilor de la 22,98 miliarde de dolari, cum era estimat înainte de accidentul în care 157 persoane și-au pierdut viața, până la 22,9 miliarde de euro. Livrările diviziei de aeronave comerciale, cea mai mare componentă a Boeing, au scăzut cu 19% până la 149 de unități. Anaiștii de la Goldman Sachs estimează că 737 MAX înseamnă circa 33% din veniturile grupului Boeing.

Airbus este un lider european în furnizarea aeronavelor de tip petrolier, de luptă, de transport şi a avioanelor dedicate misiunilor, precum şi numărul unu în Europa în ceea ce priveşte programul spaţial şi a doua cea mai mare companie din lume cu misiuni în spaţiu.

Recent, Airbus Helicopters a inaugurat noua fabrică din România, o investiţie de 52 de milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018.

Citește și:

Leave a Comment