Share
Facebook Inc își schimbă numele în Meta

Facebook Inc își schimbă numele în Meta

Mark Zuckerberg a anunțat în cadrul conferinței Connect că Facebook Inc își va schimba numele în Meta, un brand mult mai apropiat de noile ținte ale companiei.

Așa cum LifeNews.ro scria încă de săptămâna trecută, Mark Zuckerberg a decis să schimbe numele companiei Facebook pentru ca aceasta să nu mai fie identificată strict cu aplicația omonimă de social-media. De asemenea, el încearcă astfel să își repoziționeze compania astfel încât deținerea celorlalte divizii precum Instagram, WhatsApp sau Oculus să fie mult mai evidentă.

Dar mult mai important decât atât, și cu cel mai puternic rol în alegerea noului nume, Meta, Zuckerberg își dorește să evidențieze direcția către care se îndreaptă compania sa: Metaversul.

„Metaversul este următoarea frontieră”, a anunțat Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook în timpul prezentării susținute la conferința Connect care a avut loc joi.

Schimbarea numelui Facebook este cel mai clar semnal de până acum al intenției companiei de a își miza viitorul pe o nouă platformă de realitate virtueală, metaversul, o idee născută inițial în imaginația autorilor de romane SF.

La bază, metaversul ar trebui să fie un nou univers online, un spațiu virtual în care oamenii pot utiliza avataruri prin care interacționează cu alți vizitatori ai acestui loc virtual care reproduce multe aspecte comune ale vieții reale, inclusiv socializarea, comerțul sau divertismentul.

În viziunea Facebook, oamenii se vor reuni și vor comunica intrând în acest mediu vurtual, fie că vorbesc cu colegii într-o sală de consiliu sau ies cu prietenii.

În cadrul conferinței Connect, Mark Zuckerberg a promis că Metaverse, platforma futuristă de realitate virtuală pe care preconizează că o va impune în următorul deceniu, va avea înalte standarde de confidențialitate, controal parental și transparență în privința utilizării datelor personale. Adică exact ce a „uitat” să asigure Facebook în ultima perioadă.

„Toți cei care dezvoltă viitorul Metaverse trebuie să se concentreze încă de la început pe construirea lui responsabilă. Aceasta este una dintre lecțiile pe care le-am învățat în ultimii cinci ani”, a menționat Zuckerberg.

Citește și:

Leave a Comment