Share
Ceasuri și mașini, o strategie de marketing extrem de profitabilă

Ceasuri și mașini, o strategie de marketing extrem de profitabilă

Colaborările dintre mari case producătoare de ceasuri de lux și mărci auto de prestigiu nu sunt o noutate, însă în ultima perioadă se remarcă o accelerare a acestora.

La doar câteva zile una după cealaltă, casele producătoare de ceasuri de lux Girard-Perregaux, Richard Mille și TAG Heuer au anunțat parteneriate cu producători de automobile de prestigiu. Breitling, IWC și Roger Dubuis au deja alianțe de succes cu domeniul auto, iar Jacob & Co tocmai și-a adăugat franciza Fast & Furious în portofoliu.

Spectacolul Jacob & Co

Bazându-se pe pasiunea cumpărătorilor de mașini exclusiviste pentru mecanica de top și depășirea limitelor tehnologiei, producătorii de ceasuri de lux și-au pus priceperea la încercare dezvoltând adevărate minuni ale tehnicii. Cu doar câteva zile în urmă, cei de la Jacob & Co. au prezentat o piesă care, dincolo de numele său, se laudă cu un aspect spectaculos.

Noul Jacob & Co Fast & Furious Twin Turbo este dedicat pasionaților de mașini sport care apreciază complexitatea sistemelor mecanice care generează, pe deoparte, forța unei mașini, iar pe de alta, atractivitatea unui ceas. Având drept inspirație una dintre cele mai cunoscute francize din ultima vreme, Fast & Furious are în componență două turbilloane care se rotesc pe trei axe cronometrând cu o exactitate fără cusur orice activitate în care este implicat utilizatorul.

Dincolo de minunea tehnologică și vizuală denumită tourbillon, noul Jacob & Co Fast & Furious Twin Turbo are pe cadran elemente bazate pe faimoasa franciză, inclusiv un Dodge Charger și o Toyota Supra aflate la start. Având la bază calibrul JCFM05 al casei de ceasuri piesa are o rezervă de putere de circa 50 de ore. Realizată în doar nouă exemplare – pentru a celebra lansarea lung-metrajului Fast & Furious 9, spectaculosul ceas are un preț de 580.000 de dolari.

Tot cei de la Jacob & Co au anunțat în primăvară și dezvoltarea unui ceas inteligent care va purta numele Bugatti Ceramique Edition One. Acesta este disponibil în prezent pe Kickstarter, acolo unde este prezentat drept un ceas inteligent care „reflectă precizia, arta și tehnologia de neegalat, sinonime cu mașinile hypersport Bugatti create la Molsheim”. Una dintre cele mai vizibile noutăți aduse de noul smartwatch este posibilitatea schimbării bezelului pentru a transforma ceasul, după dorință, în Ceramique Edition One Pur Sport, Ceramique Edition One Le Noire sau Ceramique Edition One Divo.

În oricare dintre aceste variante stilistice, piesa are o carcasă din zirconiu finisată cu tehnologie laser, o parte din spate din titan de înaltă rezistență și un afișaj LED de 390 x 390 pixeli protejat de un cristal. Conform datelor prezentate până acum de producător, bateria special dezvoltată pentru acest ceas are 445 mAh și asigură o funcționare de până la 14 zile. Siguri de fiabilitatea noului smartwatch, cei de la Bugatti anunță o o perioadă de garanție de cinci ani, unică în sectorul ceasurilor inteligente.

Deși nimeni nu a putut testa produsul final, producătorul anunță un software prin care pot fi urmărite date a nu mai puțin de 72 de discipline sportive. Desigur, din componența unui ceas Bugatti nu putea lipsi măsurarea vitezei astfel încât un GPS dezvoltat special măsoară timpii pe tur și valorile accelerației.

TAG Heuer, ceasuri în parteneriat cu Porsche

Absent de la expoziția LVMH Watch Week la începutul anului, TAG Heuer a revenit în atenție o săptămână mai târziu, anunțând un parteneriat strategic cu Porsche (anterior, Porsche Motorsport făcuse echipă cu Chopard). Asocierea TAG Heuer – Porsche se va concentra pe experiența clienților, acum element cheie al strategiilor de marketing dezvoltate de orice comerciant care se respectă. „Prietenia puternică a mărcii noastre cu TAG Heuer există de zeci de ani și sunt mai mult decât fericit că facem următorii pași în cadrul unui parteneriat strategic. Punem la un loc ceea ce clienții noștri iubesc cel mai mult la ambele mărci: moștenire autentică, evenimente sportive palpitante, experiențe de viață unice și împlinirea viselor. Ne străduim să creăm momente magice unice pentru comunitățile noastre”, a declarat Detlev von Platen, membru în comitetului executiv la Porsche AG.

Cele două mărci au într-adevăr legături care merg mult în istorie. Începând cu Carrera Panamericana, o cursă din anii 1950 care și-a împrumutat numele celor de la TAG Heuer, saga a continuat când Steve McQueen a purtat un Heuer Monaco în timp ce conducea un Porsche 917 în filmul Le Mans din 1970. La mijlocul anilor 1980 cele două mărci au lucrat împreună pentru a susține echipa McLaren pentru obținerea a trei titluri mondiale consecutive în Formula 1. Casa de ceasuri și producătorul de automobile și-au unit forțele și în Campionatul Mondial de Anduranță dar și în promovarea noului campionat de Formula E.

Girard-Perregaux a ales Ferrari și Aston Martin

Ferrari nu este un nou venit în lumea ceasurilor având parteneriate cu mai multe mărci. Istoria acestora începe cu Girard-Perregaux în anii ’90. A urmat Panerai la mijlocul anilor 2000 și o profitabilă alianță cu Hublot care a început din 2011 și s-a încheiat la sfârșitul anului trecut. Pentru Richard Mille aceasta a fost ocazia ideală de a încheia un parteneriat cu Scuderia din Maranello care are mari șanse să se extindă dincolo de Formula 1.

Cei de la Girard-Perregaux au acum un parteneriat cu britanicii de la Aston Martin pe care îi susțin în Formula 1. Parteneriatele dintre casele producătoare de ceasuri de lux și producătorii de mașini exclusiviste vin și trec durând atâta timp cât servesc interesele ambilor parteneri. Împreună din 2003, Breitling și Bentley ocupă primul loc privința loialității, iar cei de la IWC fac echipă cu Mercedes AMG Petronas din 2013. De asemenea, Roger Dubuis și Lamborghini sunt o oază de inspirație în lumea ceasurilor spectaculoase din 2017. E limpede deja că legătura dintre mașini și ceasuri a avut și are de parcurs o mulțime de kilometri.

Citește și:

Leave a Comment