Share
Spania conduce principalele piețe europene în domeniul stimulentelor pentru achiziționarea de mașini

Spania conduce principalele piețe europene în domeniul stimulentelor pentru achiziționarea de mașini

Un studiu realizat de JATO Dynamics arată că discounturile oferite de dealerii europeni s-au majorat în ultimii trei ani în majoritatea piețelor. În Spania acestea ajung la 22% din prețul mediu.

Stimulentele oferite clienților sunt acțiuni tactice ale dealerilor auto care îi determină pe consumatori să cumpere o mașină nouă. Acestea sunt limitate în timp și volum variind de la o piață la alta. Analiștii JATO Dynamics analizează discounturile oferite persoanelor fizice de zece ani și, conform datelor colectate, acestea s-au majorat continuu.

În 2020, discounturile au țintit mai ales reducerea stocurilor acumulate și s-au axat în special pe majorarea sumelor oferite prin programele guvernamentale de casare. Analiza privind evoluția stimulentelor oferite în principalele cinci piețe auto europene arată că Marea Britanie a avut, în ultimii trei ani cele mai mici discounturi. Acestea au fost de circa 10% din prețul mediu de achiziție în 2018 pentru ca în 2019 și 2020 să crească la 11%.

În Franța stimulentele au crescut de la 14% în 2018 și 2019 până la 16% în 2020, iar în Germania de la 15% în anii anteriori până la 18 în 2020. Și în Italia acestea au crescut de la 17% pânî la 18%. În ciuda faptului că nu s-au înregistrat majorări ale discounturilor, Spania rămâne liderul autoritar al celor mai importante piețe auto europene cu un procent de 22% atât în 2018 cât și în 2019 și 2020.

Este interesant de observat că datele colectate din cele cinci piețe de analiștii JATO arată o majorare puternică a stimulentelor oferite de state în special în domeniul mașinilor electrice. Astfel, dacă în 2019 dealerii ofereau avantaje de circa 4.000 de euro, iar statele de doar câteva sute de euro, în 2020 susținerea dealerilor a rămas cam aceeași (4.000 – 5.000 de euro) în timp ce sumele oferite de guverne au urcat la circa 5.000 de euro sau chiar mai mult.

Și aici se remarcă însă diferențe majore între state. Astfel, dacă în Spania guvernul a acordat până la 4.000 de euro pentru fiecare vehicul electric la care se puteau adăuga 1.500 de euro dacă era casată o mașină, în Italia sprijinul guvernamental a atins 5.000 de euro la care se puteau adăuga 3.000 de euro dacă era casată o mașină veche.

În mod similar, în Franța, consumatorii au putut primi un sprijin de până la 7.000 de euro, alături de 3.000 euro pentru casarea unui vehicul vechi. Iar în Germania au fost oferite de guvern sume de până la 6.000 de euro fără un stimulent suplimentar pentru casarea unei mașini vechi. Guvernul britanic a oferit cele mai mici stimulente, cu o subvenție de doar 3.000 de lire sterline.

În acest context analiștii JATO consideră că perspectivele în domeniul stimulentelor sunt promițătoare și în 2021.

Leave a Comment