Share
Renault Clio preia un sistem de propulsie de la Dacia

Renault Clio preia un sistem de propulsie de la Dacia

Divizia Renault din România a anunțat că modelul Clio poate fi comandat cu o motorizare duală, benzină – GPL, disponibilă până acum doar pe gama Dacia.

Ne-am obișnuit ca mașinile Dacia să împrumute platforme, motoare, sisteme de comandă și control și motoare de la soare mai mare, marca franceză Renault. Ei bine, grație succesului repurtat de brandul românesc cu sistemul de propulsie ECO-G 100 modelul Clio beneficiază acum și el de același motor. Doar că francezii l-au denumit TCe 100 GPL.

Mașină de oraș cu mult caracter Renault Clio are cinci stele Euro NCAP și o gamă cuprinzătoare de sisteme de asistență la conducere. În exterior, finisajele îmbină modernitatea cu robustețea: semnătură luminoasă „C-shape” Full LED, elemente cromate integrate, mânere ale ușilor care se îmbină armonios cu geamurile, linii fluide, profil dinamic. În interior, panoul de bord high-tech, scaunele confortabile și iluminatul ambiental personalizabil MULTI-SENSE garantează o experiență la volan interesantă.

TCe 100 GPL, un sistem de propulsie economic pe Renault Clio

Conform oficialilor Renault, noul motor TCe 100 GPL îmbunătățește performanța reducând în același timp consumul de combustibil și emisiile de CO2. Are un regim de putere maximă (rotații/min) de 4.800 la 5.000 tr/min benzină și 4.600 la 5.000 tr/min GPL. Cuplul maxim este de 160 Nm benzină și 170 Nm pentru GPL.

Dincolo de aceste date tehnice oferite de Renault, dacă privim la colegii de la Dacia, motorul ECO-G 100 asigură o autonomie de pe ste 1.000 de km cu ambele rezervoare pline și afișează un consum de mixt de 5,1 / 6,5 l/100 km. În cazul Sandero el asigură o viteză maximă de 183 km/h.

Vehiculele cu GPL dispun de două rezervoare, pentru a asigura o autonomie sporită. Acest grup motopropulsor nu este supus restricțiilor de poluare și oferă acces neîngrădit la parcajele subterane.

Preț minim, cu TVA, de 14.290 de euro

Renault Clio poate fi achiziționat în România cu opțiunea de motorizare GPL în versiunile de echipare Zen, Life și Intens. Versiunea Life are un preț de pornire de 14.290 Euro cu TVA și vine echipată cu numeroase sisteme de asistență și siguranță precum asistența la mentinerea benzii de rulare (LKA), recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition), airbag-uri frontale și laterale tip cortină. În privința design-ului, versiunea include lumini față și spate Full LED, plus lumini de zi LED și jante din oțel de 15 inchi cu capace, design „IREMIA”.

Versiunea Zen cu motorizare GPL are un preț de pornire de 15.090 Euro cu TVA și are în plus sistemul multimedia conectat EASY LINK, cu ecran tactil 7 inchi și jante flexwheel 16”, design „AMICITIA”.

Citește și:
– Campionii valorii reziduale: Cât va mai valora o mașină de clasă mică după patru ani

Versiunea de echipare Intens are un preț de pornire de 16.390 Euro cu TVA pentru motorizarea GPL și propune în plus senzori de parcare spate, asistent adaptiv pentru fază lungă (AHL – Auto High Low beam), scaune față reglabile pe înălțime, oglinzi cu reglaj electric și încălzite, rabatabile electric, cu LED (semnalizare integrată), jante de aliaj 16″, design AGAPE (diamantate) și contur lateral cromat.

Cerere mare pentru mașinile Dacia cu GPL

În luna decembrie a anului trecut, într-un interviu acordat LifeNews.ro, fostul șef al Automobile Dacia, Christophe Dridi, menționa creșterea majoră a cererii pentru mașinile cu motorul ECO-G 100.

„Știți că aproximativ 40% dintre mașinile produse la Mioveni sunt cu motoare cu alimentare duală benzină – GPL? Pentru comparație, în 2019, acum doar un an, doar 5% din producție avea GPL! Și știți de ce doar 40% din producția uzinei este alocată motoarelor cu GPL? Veți fi surprins de răspuns. Pentru că nu putem produce mai mult” declara oficialul.

„Cred că alimentarea cu GPL este un răspuns foarte bun la problema reducerii emisiilor. Ca idee, la fiecare 100 km o mașină cu GPL emite cu 15 grame de CO2 mai puțin decât una alimentată cu benzină. Pe lângă faptul că tot mai mulți clienți sunt interesați de reducerea poluării, alimentarea cu GPL e și mai ieftină. Gazul e la jumătatea prețului benzinei. Vorbim despre o diferență majoră de costuri pentru client. Și, peste emisii și cost reduse, cu alimentarea duală ai o autonomie mult mai mare. Ca să nu mai vorbim de faptul că, spre deosebire de alte sisteme de propulsie, găsești GPL peste tot în România”, a explicat Christophe Dridi pentru LifeNews.ro.

Citește și:

Leave a Comment