Share
Furtuna perfectă pentru industria auto continuă: Nissan și Toyota opresc, parțial, producția

Furtuna perfectă pentru industria auto continuă: Nissan și Toyota opresc, parțial, producția

Industria auto din întreaga lume trece printr-o perioadă extrem de dificilă. Pe lângă problemele generate de pandemie și lipsa semiconductorilor, companii precum Nissan sau Toyota au întâlnit un nou obstacol.

Navigatorii știu că trebuie să se teamă de „furtuna perfectă” și că e de preferat să evite o întâlnire cu vânturi și valuri care ar putea scufunda chiar și cea mai performantă navă. Ei bine, companiile din industria auto, printre care Nissan și Toyota, par să se afunde tot mai mult într-un fenomen care seamănă izbitor cu o furtună perfectă.

Au fost loviți mai întâi de reglementările antipoluare tot mai drastice impuse de guvernele din majoritatea statelor lumii. Apoi, în 2020, s-au trezit în fața unui val uriaș de probleme declanșat de pandemie. Au închis uzine și au încercat să vândă mașini doar atunci când autoritățile au permis deschiderea showroom-urilor. Unii au experimentat, cu ceva succes, vânzările online și livrările la domiciliu.

Deși părea că lucrurile revin la normal, anul 2021 a început cu o nouă criză, cea a semiconductorilor. Uzinele abia deschise s-au văzut în postura de a întrerupe din nou lucrul pentru că mașinile din ziua de astăzi nu pot fi livrate clienților fără sistemele electronice care includ chip-uri. Și, pentru că nu părea suficient, furtuna a continuat la jumătate lui februarie cu un cutremur care a oprit uzine din Japonia.

Uzinele Nissan și Toyota, fără componente de suspensie

Toyota a anunțat încă de marți că va suspenda temporar activitatea pe 14 linii de asamblare din două uzine ale sale din cauza unui cutremur care a lovit pe 13 februarie prefectura Fukuoka. Culmea, deși fabricile Toyota nu au fost afectate, penele de curent și problemele de logistică generate de cutremur au blocat activitatea unor furnizori importanți. Astfel, ca și în cazul companiilor din alte părți ale lumii aflate în așteptarea semiconductorilor, cele din Japonia opresc activitate pentru că le lipsesc componente de… suspensie.

Ca și Toyota, cei de la Nissan au fost nevoiți să scurteze timpul de lucru și au în plan chiar stoparea producției în ziua de sâmbătă, 20 februarie, din cauza lipsei acelorași componente.

Citește și:
– A cincea zi din februarie în care producția Dacia este oprită

„Vinovatul” este compania Hitachi Astemo, un joint-venture între Hitachi Ltd și Honda Motor Co Ltd, care este furnizor al ambilor producători auto. Uzina din Fukuoka a Hitachi Astemo produce componente ale sistemului de suspensie al câtorva modele Toyota și Nissan și, din cauza cutremurului de sâmbătă, a oprit producția pentru a verifica starea echipamentelor electrice și a executa remedierile necesare. În plus, sistemul rutier și feroviar care leagă uzinele a fost și el afectat și necesită reparații.

În acest moment nu este cunoscut impactul cutremurului din Japonia asupra volumului de mașini produse, însă japonezii speră ca lucrurile să intre cât mai curând în normal.

Citește și:

Leave a Comment