Share
România digitală, realitatea următorilor 5 ani

România digitală, realitatea următorilor 5 ani

Raportul Global Digital Insights arată că la nivel global gradul de urbanizare a populației de aproape 8 miliarde de persoane este de 56%, iar cei care au telefoane mobile sunt peste 5 miliarde. Utilizatorii de internet sunt tot în jur de 5 miliarde. Mai mult de jumătate din populația mondială are conturi de social media.

România depășește gradul de digitalizare mondial, de aproape 60% și se situează, ca și alte țări din Estul Europei, la 82%: în ianuarie numărul utilizatorilor de internet era de 15,5 milioane. Surprinzător, în pandemie această cifră a crescut doar cu 1%.

Față de acum un an, s-a mărit însă considerabil numărul conturilor de social media, cu 1 milion. În prezent numărul total al românilor cu conturi în social media este de 12 milioane, adică 63% din populația țării. A scăzut în schimb numărul conexiunilor mobile cu peste 500.000.

Dintre românii conectați la internet, 97% au telefoane inteligente și 86% computere sau laptop-uri. Activitățile preferate din mediul online sunt legate de consumul video, dar și de ascultarea posturilor de radio. Persoanele cu vârste între 25 și 34 de ani sunt cele mai active în mediul digital și reprezintă 12% din totalul celor conectați la internet, dar și celelalte segmente de vârstă sunt bine reprezentate. De exemplu, femeile de peste 55 de ani ajung la 8,5%.

Care sunt canalele digitale preferate de români? Youtube se detașează cu un procent de utilizare extrem de mare, de 94%, urmat de Facebook (91%), Whatsapp (81%), FaceBook messenger (79%) și Instagram (61%).

Pe Youtube, românii sunt mari amatori de manele, filme și desene animate. Pe Facebook, numărul mediu de pagini apreciate în ultimele 30 de zile a fost de 18, din care doar pentru 8 au fost adresate comentarii.

Utilizarea telefonului mobil inteligent s-a centrat pe câteva activități importante: plasarea apelurilor video (50%), vizualizarea de conținut (26%), scanarea de coduri QR (37%) și servicii de mobile playment (23%).

În ceea ce privește comerțul electronic, cifrele raportate sunt foarte încurajatoare. 88% dintre utilizatorii de internet din România au căutat un produs online, 76% au vizitat un site de retail și 73% au concretizat achiziția. Ca număr de utilizatori, aplicațiile Whatsapp sau Facebook au ajuns să rivalizeze cu olx.ro sau emag.ro, care devin canale de sine-stătoare și nu doar memente de consum.

Realitatea distanțării fizice din 2020 i-a determinat pe români, inclusiv pe cei de peste 55 de ani, să devină mai prieteni cu mediul digital. Apelurile video, aplicațiile de mesagerie și comerțul electronic au înregistrat creșteri importante, la un mai mic de conexiuni mobile ca înainte de pandemie. Viața noastră s-a schimbat, dar dorința de comunicare rămâne aceeași. Ne-am adaptat și am transformat mediul virtual într-o nouă realitate.

Sursa: Global Digital Insights

Leave a Comment