Share
Management în pandemie

Management în pandemie

Situația dificilă pe care o traversăm la nivel național, oglindită de uriașul nostru deficit bugetar, este o sumă de mii de dificultăți pe care le întămpină deopotrivă firmele și angajații.

Tăierile de costuri, în cazurile fericite când nu au fost însoțite de falimente sau concedieri, au adus în prim-plan rolul de “amortizor” pe care și l-a asumat fiecare manager care a încercat să își păstreze echipa întreagă și funcțională. Nu e ușor să consolidezi încrederea unor oameni pe care îi vezi doar de pe monitorul calculatorului, să îi încurajezi, să îi asculți și să înțelegi dacă urmează sau nu un moment de ruptură. Pe de altă parte, ca angajat, ai dori ca eforturile tale de adaptare la incertudine să îți fie recunoscute și recompensate.

Există o rețetă secretă care ar putea fi aplicată, ca mod de lucru în echipă? Sunt anumite elemente care ajută adevărul despre autenticitatea relațiilor de lucru să iasă la suprafață, mai repede:

– Ca aptitudini, contează extrem de mult capacitatea de a colabora și de a pune accentul pe ceea ce a fost realizat, nu pe neajunsurile inerente perioadei nefericite cu care ne confruntăm. Blamarea în public este greu de suportat și în vremuri normale și nu aduce niciun beneficiu, nimănui.

  • Explicați situația de ansamblu în care se află compania și aduceți claritate, de fiecare dată când stabiliți acțiunile pe termen scurt. Colegii voștri au nevoie să înțeleagă direcția și motivul acestor acțiuni, mai mult decât oricând. Mișcările impulsive, încercarea de a materializa planuri peste noapte, îi nedumeresc și îi stresează pe oameni.
  • Folosiți-vă de avantajele tehnologiei, ale automatizării, pentru a rezolva sarcinile care implică un control redundant al performanței echipei. Așa vă eliberați timp prețios, în care să discutați cu colegii voștri, chiar dacă acest lucru se întâmplă tot cu ajutorul tehnologiei.
  • Încurajați exprimarea ideilor, chiar dacă aparent nu au legătură cu subiectul care vă interesează. Sentimentul că ceea ce propui ar putea avea o semnificație în marea schimbare prin care trece firma e mai important decât biletul la o conferință online, pentru mulți angajați.
  • Acultați, ascultați, ascultați. În cadrul ședințelor, încercați să nu vorbiți peste oamenii din echipa voastră, chiar când nu vă convine ce spun. Data viitoare s-ar putea să fiți singurii care emit idei, înconjurați de o liniște stânjenitoare.
  • Fiți conștienți de ritmul schimbării pe care îl poate suporta fiecare membru al echipei voastre. Între declarațiile patriotarde despre cât de mult își propune un angajat să se implice și ce poate să realizeze este o diferență, mai ales în condiții de stres și de schimbare.
  • Bucurați-vă că sunteți sănătoși și că la rândul lor, colegii voștri sunt sănătoși. Și transmiteți-le autentic faptul că le sunteți alături.

Leave a Comment