Share
Nissan mizează pe tehnologia e-Power pentru viitorul Qashqai

Nissan mizează pe tehnologia e-Power pentru viitorul Qashqai

Aflat la mai puțin de doi ani de momentul lansării pe piață, noua versiune Nissan Qashqai va include în gama de propulsoare un sistem mild-hybrid, 1.3 DiG-T, dar mai ales tehnologia e-Power.

În sprijinul strategiei comerciale care vizează ca 50% din portofoliul de vânzări în Europa, până în 2024, să fie reprezentat de vehicule electrificate, noul Nissan Qashqai va introduce in gamă, alături de versiunea pe benzină 1.3 DiG-T echipată cu tehnologie de tip mild-hybrid și tehnologia e-Power, un sistem de propulsie inovator și premiat al mărcii, în premieră în Europa.

Cu versiuni 2WD sau 4WD, cu transmisie manuală în 6 trepte sau noua transmisie X-Tronic CVT, la care se adaugă varianta de acționare dinamică pur-electrică prin tehnologia e-Power, Noul Qashqai se adaptează fiecărei preferințe oferind în oricare dintre variante un rafinament deosebit în comportamentul la drum.

„Clienții cer, și e corect să facă acest lucru, vehicule mai eficiente, dar își doresc și o experiență plăcută când sunt la volan. Vehiculele electrice creează cea mai mare satisfacție în termeni de emoție în timpul condusului, clienții adorând cuplul instant și accelerația liniară pe care acestea o oferă. Prin adoptarea motorului 100% electric cu tehnologia e-Power pe noul Qashqai, clienții se pot bucura de avantajele conducerii unui vehicul electric fără a mai fi frânați în decizia de cumpărare de autonomie sau de accesul la infrastructura de încărcare”, afirmă Marco Fioravanti, Vicepreședinte, Planificare produs, Nissan Automotive Europa.

Nissan e-Power un altfel de „hibrid”

Exclusiv pentru Nissan și componentă-cheie în strategia de mobilitate inteligentă a companiei, sistemul e-Power este o abordare „unică” în materie de electrificare care face ca deplasările cotidiene sa fie si mai plăcute.

Sistemul care va fi disponibil pe viitorul Qashqai este alcătuit dintr-o baterie de mare putere și un grup motopropulsor integrat cu un motor pe benzină cu raport de compresie variabilă de 157 PS, cu un generator de putere, un invertor și un motor electric de 140kW de dimensiuni și putere similare celor cu care sunt echipate vehiculele electrice Nissan. Este o soluție unică care oferă accelerația liniară plăcută și uniformă, caracteristică unui vehicul electric, fără a fi necesară încărcarea.

Introdus inițial pe Nissan Note – cea mai vândută mașină din Japonia în ultimii ani – sistemul, asociat unui propulsor 1.2 benzină, încarcă bateria și emite o putere finală de 108 CP. Pentru Europa, e-Power propune un upgrade de putere fiind asociat unui propulsor 1.5 benzină, cu o putere finală de 140 kW (190 CP).

Elementul „unic” al e-Power este faptul că propulsorul termic este utilizat exclusiv pentru a genera electricitate, în timp ce roțile sunt acționate integral de motorul electric. Astfel, motorul poate funcționa întotdeauna în intervalul său optim, ceea ce conduce la o eficiență superioară a consumului de combustibil și la emisii de CO2 mai mici comparativ cu un motor tradițional cu ardere internă. În ciuda faptului că oficialii Nissan susțină că e-Power este o premieră absolută, nu trebuie uitat că, încă din 2010, o tehnologie similară a fost utilizată de cuplul Chevrolet Volt – Opel Ampera.

„Sistemul e-Power propune cea mai bună tehnologie de tranziție între ICE și VE, permițând utilizatorilor să se bucure de confortul unui vehicul electric și de o eficiență impresionantă la un preț accesibil. Așteptăm cu interes reacțiile clienților, ce vor fi plăcut impresionați de performanța superioară electrificată a noului Qashqai – expresia perfectă a mobilității inteligente Nissan”, a declarat David Moss, Vicepreședinte Cercetare și dezvoltare, Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO).

Datorită acțiunii motorului 100% electric, nu există întârzierile care se produc la un motor cu ardere internă sau la un hibrid tradițional. Răspunsul instantaneu, similar vehiculelor electrice, oferă o senzație de cuplu ridicată și o accelerație optimă la viteze diferite pentru a face depășirea sau intrarea pe o autostradă mai ușoară și mai sigură.

Qashqai cu e-Power accelerează mai repede decât modelele concurente hibride și, în plus, face acest lucru cu o turație mai mică a motorului. Sistemul funcționează foarte silențios, la fel ca un vehicul integral electric, printr-o sincronizare optimă a turației motorului și cu viteza de deplasare.
La fel ca la Nissan LEAF, noul Qashqai e-Power beneficiază de o experiență de condus inovatoare, cu o singură pedală, numită modul e-Pedal. Șoferii pot accelera, decelera și frâna folosind numai pedala de accelerație, în aproape 90% dintre situațiile de condus.

În condiții urbane de oprire-repornire „stop-and-go”, modul e-Pedal reduce semnificativ nevoia de a muta piciorul de pe o pedală pe cealaltă, oferind o forță de frânare de până la 0,2G atunci când se ridică piciorul de pe pedala de accelerație. Acest lucru face ca deplasarea să fie mai simplă și mai plăcută. Funcționarea e-Pedal a fost optimizată pentru a fi utilizată la manevrele de parcare, insă pentru a opri complet vehiculul trebuie utilizată pedala de frână. Pe drumurile deschise și cu serpentine, e-Pedal oferă o deplasare mai antrenantă, reducând în același timp nevoia de apăsare a frânei în timpul virajelor.

ALiS, varianta mai accesibilă

Pentru clienții care doresc un sistem clasic mild-hybrid, evitând să plătească diferența necesară pentru achiziționarea mașinii cu e-Power, Nissan va oferi și sistemul ALiS (Advanced Lithium-Ion Battery System) de 12V cu tehnologie mild-hybrid.

Disponibilă pe viitorul Qashqai ALiS este o tehnologie hibridă accesibilă, care oferă asistență la cuplu, oprire temporară (Idle Stop) pe o perioadă mai extinsă, repornire rapidă și rulare fără întrebuințarea motorului pe perioada de frânare înainte de oprire (Coasting Stop)[doar CVT], cu îmbunătățiri atât în ceea ce privește consumul de combustibil, cât și emisiile de CO2 (-4g/km).

Impactul pozitiv al gestionării energiei sistemului mild-hybrid asupra emisiilor CO2 este competitiv, iar propulsorul 1.3 benzină oferă mai multă putere și cuplu fată de principalii concurenți, poziționându-l ca o ofertă foarte atractivă. Sistemul ALiS mild-hybrid adaugă doar 22 kg la masa totală a vehiculului.

La decelerare, energia este recuperată prin regenerare și stocată în bateria litiu-ion. Energia încărcată este apoi furnizată în timpul opririi temporare (Idle Stop), în timpul rulării fără întrebuințarea motorului înainte de oprire (Coasting Stop- doar versiunile CVT) și pentru asistență la cuplu.

Comercializarea viitorului Nissan Qashqai echipat cu e-Power va demara în 2022.

Citește și:

Leave a Comment