Share
Piața auto britanică a înregistrat cea mai amplă scădere după al doilea război mondial. Probleme majore pentru producători

Piața auto britanică a înregistrat cea mai amplă scădere după al doilea război mondial. Probleme majore pentru producători

Raportul Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) privind înmatriculările de automobile din Marea Britanie în 2020 arată o scădere de aproape 30% a pieței. Mulți producători auto își văd afacerile în pericol.

Pandemia și Brexit-ul lasă urme tot mai adânci în economia britanică. SMMT notează în raportul său anual că „vânzările de mașini noi au scăzut cu aproape 30%, aceasta fiind cea mai mare scădere anuală din 1943 până acum”.

Cifrele arată că, după scăderea impresionantă de 97% din aprilie 2020, când pandemia a forțat închiderea aproape totală a Marii Britanii, piața auto nu a reușit să își revină pe deplin astfel încât au fost înmatriculate doar 1,63 milioane de mașini, în scădere cu 27% față de anul anterior. „Am pierdut aproape trei sferturi de milion de unități în trei sau patru luni, pe care nu le-am mai recuperat niciodată”, consideră Mike Hawes, director executiv al SMMT.

Din nefericire, după un 2020 dezastruos, 2021 nu arată nici el prea bine pentru industria auto britanică și piața aferentă. Asta pentru că lunile grele de pandemie par să nu se fi încheiat, iar efectele Brexit încep să se vadă tot mai pregnant. În acest context, analiștii așteaptă o piață britanică sub pragul de două milioane de unități în 2021.

Producători de mașini în căutare de soluții

Odată cu scăderea pieței, producția britanică de mașini a fost și încă este afectată. În timp ce unii constructori cu uzine pe Insulă se pregătesc deja să își facă bagajele, alții caută soluții pentru a rămâne.

Honda, de exemplu, a fost nevoită să oprească temporar producția de mai multe ori în ultimele săptămâni din cauza problemelor de aprovizionare. Cum mii de camioane au fost blocate de mai multe ori în porturile britanice, componente importate nu au putut ajunge la uzina din Swindon. Mai grav, pentru că problemele cauzate de Brexit abia au început, japonezii sunt gata să închidă total divizia de producție din Marea Britanie.

În același timp, cel mai mare sindicat britanic, „Unite”, a cerut grupului francez PSA Peugeot Citroen, deținătorul mărcilor Opel și Vauxhall, să caute soluții pentru a asigura producția de la uzina din Ellesmere Port. Mai mult, privind către viitor, sindicaliștii au solicitat retehnologizarea uzinei pentru a putea produce vehicule electrice.

„Facem apel la PSA să analizeze un plan pe termen lung pentru a construi vehicule electrificate atât la Luton cât și la Ellesmere Port. La Ellesmere Port este, de asemenea, momentul ca angajații să fie recompensați pentru angajamentul lor continuu și pentru că au îndeplinit toate cerințele de cost primind ca premiu un nou produs”, a declarat Des Quinn, ofițerul național pentru industria auto a „Unite”.

Cum nici Nissan nu pare a sta foarte bine la capitolul producție în Marea Britanie și se pregătește de o reducere a prezenței sale în Europa, problemele industriei auto britanice par doar la început. E drept că în noianul de vești proaste de la începutul lui 2021, Jaguar Land Rover (JLR), companie deținută de Tata Motors, a anunțat că nu are deloc probleme de aprovizionare, iar Bentley chiar a confirmat cel mai bun rezultat al său la nivel de vânzări din istorie. Producătorul aparținând grupului Volkswagen a comercializat anul trecut 11.206 mașini premium și de lux grație unei creșteri a cererii cu 48% în China și cu 4% în SUA.

Leave a Comment