Share
Renault pune în vânzare un vehicul pentru românii nemulțumiți de performanțele noului Sandero

Renault pune în vânzare un vehicul pentru românii nemulțumiți de performanțele noului Sandero

Reprezentanța Renault din România a anunțat astăzi intrarea în vânzare a versiunilor cu motorizare E-Tech pentru modelul Clio.

La un an după lansarea modelului Renault Clio V și la câteva luni după prezentarea mondială a noului său sistem hibrid, divizia din România a grupului francez anunță comercializarea versiunilor E-Tech ale unuia dintre cele mai vândute modele din Europa.

Astfel, conform Renault România, începând de astăzi poate fi comandat în România noul Clio E-Tech Hybrid care este gândit ca o completare a gamei de versiuni cu motoare termice tradiționale.

Motorul hibrid de pe noile versiuni dezvoltă 140 CP și oferă o eficiență și o reacție dinamică superioare, accelerând de la 80 km/h la 120 km/h în doar 6,9 secunde. Primul Clio hibrid are o baterie de 1,2 kWh care permite reducerea semnificativă a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Asta pentru că, după cum susțin cei de la Renault, vehiculul rulează până la 80% din timp în modul 100% electric în mediul urban.

Sistemul E-Tech beneficiază de experiența mărcii franceze în domeniul mobilității electrice și utilizează piese proiectate în cadrul Alianței Renault – Nissan, ca de exemplu motorul de 1.6 litri alimentat cu benzină, care a fost regândit special pentru această ocazie. Acesta este însoțit de două motoare electrice – un „e-engine” și un HSG (High-Voltage Starter Generator) – și o cutie de viteze inovatoare multimodală fără ambreiaj. Asocierea motoarelor electrice și a cutiei de viteze optimizează şi ajută la schimbarea treptelor de viteză.

Renault Clio E-Tech

Clio E-Tech Hybrid propune o experiență de conducere inedită, bazată pe inteligența sistemului și pe reguli optimizate de gestionare a energiei. Combinația aleasă pe lanțul de tracțiune ia în considerare şi stilul de condus al conducătorului auto (cererea de energie) și calculul continuu al performanței optime. Acest lucru aduce beneficii atât performanței, cât și consumului. Șoferul nu gestionează niciun parametru, tehnologia E-Tech le stabilește în mod automat și imperceptibil. Acest lucru asigură o experiență remarcabil de plăcută și relaxantă la volan, fără a sacrifica plăcerea de a conduce datorită combinației dintre motorul hibrid de înaltă performanță (140 CP), contribuția electrică semnificativă și un șasiu agil și versatil.

Sistem Multi-Sense adaptat

Setările Multi-Sense permit clientului să aleagă un mod de conducere care să se potrivească stării sale de spirit sau profilului rutier ales. Modul My Sense este potrivit pentru utilizarea de zi cu zi, oferind cel mai bun compromis pentru o experiență care combină manevrabilitatea și un sentiment real de dinamism în accelerare. Acest lucru se datorează unui foarte prezent „efect electric” (pornirea este electrică întotdeauna, cuplu disponibil imediat, etc.) și ușor de menținut sau repetat, în special în utilizarea urbană, dar și la viteze mai mari.

Modul Eco se bazează pe o cartografiere mai puțin dinamică şi mai cumpătată a pedalei de accelerație, dar și pe regulile adaptate de schimbare a vitezei, în timp ce modul Sport beneficiază de întregul potențial al sistemului în ceea ce privește timpul de răspuns și performanța. Senzațiile speciale pe care le oferă sunt de neegalat pe piața hibridelor de mici dimensiuni, susțin oficialii Renault.

Patru versiuni de echipare pentru Renault Clio E-Tech

Oferta disponibilă în România include patru versiuni de echipare dotate cu noul sistem hibrid care confirmă versatilitatea modelului: ZEN, INTENS, SL E-Tech, RS LINE.

Citește și:
TEST Dacia Sandero și Sandero Stepway: Citadina și aventuriera
TEST Dacia Logan: Redefinirea esențialului

În versiunea ZEN, noul model oferă asistență la menținerea benzii de rulare, recunoașterea indicatoarelor rutiere, dar și alerta privind distanța de rulare. Sistemul multimedia Easy Link include un display de 7 inchi, cu funcție de replicare smartphone. Suplimentar, versiunea INTENS vine cu lumini full LED, în forma literei C, detalii cromate specifice și tapițerie din textil combinat cu piele artificială.

Echiparea specială SL E-Tech este caracterizată de jantele din aliaj de 16 inch cu un design special, de bara de protecție spate ușor de recunoscut și badge-urile E-Tech Hybrid situate pe montantul central și ușa portbagajului. Versiunea RS Line vine cu un design special la interior – ambianța neagră cu accente roșii, lumini interioare LED și ecran tactil de 7 inch, cu Bluetooth și replicare smartphone.

Așa cum era de așteptat, clienții dornici de performață trebuie să plătească și prețul considerat corect de producător pentru așa ceva. Astfel, noul Clio E-Tech în variantă ZEN costă nu mai puțin de 18.750 de euro, cu TVA inclusă, însă varianta de top, RS Line poate ajunge până la 21.050 de euro deși are în dotare același motor. Așa cum se poate observa sumele sunt mult mai mari decât cele solicitate de sora mai puțin avantajată a Renault, Dacia, pentru noul Sandero, iar clienții care își doresc sportivitate au oricând posibilitatea de a alege.

Citește și:

Leave a Comment