Share
Prima generație Dacia Logan renaște în Iran fără colaborarea Renault

Prima generație Dacia Logan renaște în Iran fără colaborarea Renault

Uzina SAIPA din Iran a demarat producția a ceea ce oficialii săi numesc Pars Tondar, de fapt un facelift al bătrânului Logan lansat de Dacia în 2004.

Cu o piață de peste 1,5 milioane de autovehicule, Iran a fost întotdeauna o țintă pentru marile companii producătoare de mașini. În ciuda unui regim politic blamat de comunitatea internațională, după anul 2000 au demarat asamblarea sau au continuat să producă în această țară companii precum PSA Peugeot Citroen, Renault (Logan), Toyota, Volkswagen, Kia, Chery Automobile sau BYD.

În încercarea de a se impune cât mai pregnant pe piață, în special mărcile franceze au făcut investiții majore în Iran, iar în 2004 a apărut compania Renault Pars care gestiona producția modelului Renault Pars Tondar pentru piața locală. Ei bine, Renault Pars Tondar nu a fost niciodată decât o versiune a Daciei Logan dedicată pieței iraniene. Și a avut un succes demn de luat în seamă până în 2018 când, din cauza sancțiunilor internaționale impuse de comunitatea internaționaleă Iranului, Renault a oprit furnizarea de componente pentru acest model.

Un nou Logan iranian

Având nevoie disperată de vehicule, oficialii iranieni au decis încă de la instaurarea sancțiunilor internaționale, în 2013, să dezvolte propria industrie auto, independentă de importuri. În acest context, Iran Khodro Company (IKCO) a reluat anul trecut producția modelului peugeot 301 fără implicarea grupului PSA Peugeot Citroen, iar cu câteva zile în urmă o altă companie, SAIPA, a anunțat demararea producției pentru un nou Pars Tondar, de fapt, același Logan pe care l-au asamblat până în 2018, dar cu câteva mici modificări alee designului. Acest facelift este dezvoltat, după cum susțin oficialii iranieni, fără implicarea grupului Renault.

„Când Renault a părăsit Iranul la debutul sancțiunilor ne-am angajat să reluăm producția Tondar în termen de 18 luni. Am folosit facilități de producție create în țară, inclusiv pentru motor și transmisie, dar am și importat o serie de piese”, a declarat directorul SAIPA, Javad Soleimani, pentru IRIB News.

Utilizând modelul de buziness al conaționalilor de la Iran Khodro, care au reluat producția Peugeot 301 fără ajutorul farncezilor, oficialii SAIPA susțin că au creat un vehicul chiar mai performant și mai bine dotat decât fostul Renualt Pars Tondar (Dacia Logan). „Noul” model este dotat cu motor de 1.6 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 105 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte și îndeplinește standardele de depoluare Euro 4. În plus, blocurile optice din spate au fost modificate.

Citește și:
– Dacia a dat publicității noile prețuri pentru Logan, Sandero și Sandero Stepway

Dincolo de vestea că un urmaș al bătrânei Dacia Logan produsă la Mioveni începând cu 2004 a revenit în actualitate într-un alt colț de lume este interesant de urmărit cum, sau dacă, va reacționa grupul Renault, deținătorul tuturor licențelor pentru modelul Logan. Dacă ne luăm după exemplul PSA Peugeot – Citroen – Iran Khodro putem intui că oficialii Renault nu vor lua atitudine în speranța că, în următorii ani, vor putea relua colaborarea cu partenerii iranieni pentru a produce și vinde în Iran – stat cu 83 de milioane de locuitori – vehicule mai noi și, desigur, mai profitabile.

Citește și:

Leave a Comment