Share
Tramvaie noi, românești, au intrat în circulație la Cluj-Napoca

Tramvaie noi, românești, au intrat în circulație la Cluj-Napoca

Primarul orașului Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat că primele patru tramvaie dintre cele 24 comandate companiei Astra au intrat în circulație.

Emil Boc a anunțat că, începând cu 28 octombrie, au intrat în circulație primele la Cluj-Napoca patru tramvaie noi, model Astra Imperio, fabricate în România. Acestea au o capacitate de 300 de călători, dintre care 36 locuri pe scaune, și dotări moderne. Printre acestea se numără facilități pentru fotolii rulante sau cărucioare pentru copii, Wi-Fi gratuit pentru călători și sistem de supraveghere video.

Primăria Cluj- Napoca a semnat în 2018 un contract cadru pentru 24 noi tramvaie cu SC Astra Vagoane Călători SA din Arad – proiect cu finanțare europeană. Conform oficialilor din primăria Cluj-Napoca, acestea vor continua să fie livrate succesiv, până la finalul anului următor.

Astra Vagoane Călători, companie controlată de Valer Blidar, a mai câştigat contracte pentru livrarea de tramvaie și în Oradea (20 unități), Galaţi (18 unități) şi Arad (38 unități). Există, desigur, și contractul pentru 100 de tramvaie pe care compania arădeană susține că l-a câștigat, însă o situație clară în acest sens nu este, deocamdată, cunoscută.

Revenind la tramvaiele din Cluj-Napoca, Emil Boc susține că „obiectivul primăriei este ca întreaga flotă de transport public a orașului să fie electrică până în 2028”. În primăvara acestui an au intrat în circulație tot la Cluj și 25 de noi troleibuze Trollino produse de firma poloneză Solaris Bus & Coach SA. Ca urmare, „50% din flota de transport public a orașului este nepoluantă, electrică. De departe suntem administrația locală cu cea mai nepoluantă flotă de transport public din România. Acest lucru va continua și în anii următori, obiectivul nostru fiind ca în anul 2026 întreaga flotă de transport public din oraș să fie nepoluantă”, a menționat atunci Emil Boc. După cum se poate observa, edilul a mutat cu doi ani mai târziu momentul în care Cluj-Napoca ar putea avea un transport în comun 100% nepoluant.

Citește și:

Leave a Comment