Share
Mercedes-Benz a prezentat noua Clasă S, vârful de gamă care poate readuce compania la profiturile anterioare pandemiei

Mercedes-Benz a prezentat noua Clasă S, vârful de gamă care poate readuce compania la profiturile anterioare pandemiei

Divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler a prezentat în urmă cu câteva minute noua Clasă S, vehiculul cu cea mai mare marjă de profit din întreaga gamă a producătorului.

Daimler și-a obișnuit clienții și acționarii cu lansarea unei noi versiuni a vârfului de gamă Clasa S la fiecare șapte ani. Asta se întâmplă de decenii. Totuși, prezentarea Mercedes-Benz Clasa S din 2020 este mai importantă pentru companie decât oricând.

Confruntat ca și alte mari companii auto, cu un recul al vânzărilor și cu o dezechilibrare a balanței financiare, grupul Daimler trebuie să folosească noua Clasă S pentru a estompa pierderile cauzate de pandemie și de trecerea accelerată la mașinile electrice.

„Clasa S este un important vector de imagine și, măsurat în funcție de marjă, cea mai mare sursă de profit”, a declarat pentru Reuters Frank Schwope, analist la Norddeutsche Landesbank.

Și când poate fi mai importantă o creșterea profitului decât într-o perioadă care, conform lui Ola Kaellenius, CEO al Daimler, este marcată de o scădere a veniturilor cu 30% și de pierdere înainte de dobânzi și impozitare de 1,68 miliarde de euro. Asta doar în al doilea trimestru al acestui an.

Mai mult chiar, Daniel Schwarz, analist auto la Bank Mainfirst, consideră că Mercedes-Benz ar putea vinde 95.000 de unități Clasa S în 2021. Având în vedere prețul mediu estimat la 100.000 de euro pe unitate, asta ar însemna o contribuție de două miliarde de euro la profiturile companiei.

Estimarea analistului are la bază faptul că, deși Daimler nu a detaliat niciodată rentabilitatea fiecărui model, în cazul Mercedes-Benz Clasa S, marja ar trebui să se situeze în jurul a 15% – 20%.

În nou S, designerii au creat o ambianță cu caracterul unui lounge, marcată de eleganță, calitate înaltă și luminozitate. Bordul cu noua arhitectură, cu un design modern al suprafețelor, și poziționare ergonomică a ecranelor, reprezintă una dintre caracteristicile cheie. Dar aspectul ambiental ajunge mai departe: calitatea înaltă a experienței de condus, nivelul scăzut de zgomot și gama extinsă de programe ENERGIZING Comfort, asigură nivelul de bunăstare al pasagerilor noii Clase S.

Clasa S a devenit mai inteligentă în varii aspecte, iar experiența de condus atinge un nou nivel. Inovațiilor digitale precum MBUX (Mercedes-Benz User Experience) li se alătură inovații care augmentează plăcerea de a conduce, în același timp asigurând o experiență cât mai sigură: printre acestea se numără virajele pe puntea spate, cu un unghi larg al virajului dar și inovații în materie de siguranță, precum includerea airbag-urilor pentru locurile din spate. O nouă funcție a PRE-SAFE® Impulse Side, suspensia activă E-ACTIVE BODY CONTROL poate ajusta caroseria (pe ambele părți) înainte de un impact lateral. În urma dezvoltării sistematice, sistemele de asistență la conducere reprezintă un nou pas către conducerea autonomă. Datorită senzorilor îmbunătățiți, sistemul de parcare oferă și mai mult suport șoferului în manevrarea autovehiculului la viteze reduse. Mai mult, integrarea cu MBUX aduce capacitatea de vizualizare la un nivel cu totul nou.

Un Mercedes-Benz S electric în 2021: EQS

Prezentarea de astăzi a noului Mercedes-Benz Clasa S este și un preambul al anunțatei premiere mondiale a unei versiuni electrice denumită EQS în 2021.

Până la prezentarea lui EQS, Daimler a anunțat tot astăzi că port-drapelul Mercedes-Benz Clasa S este produs la noua uzină de la Sindelfingen, o unitate de producție care a costat 730 de milioane de euro. În această uzină modernă lucrează circa 1.500 de angajați care vor avea, conform oficialilor Daimler, o productivitate îmbunătățită cu 25%.

Mercedes-Benz Clasa S Sindelfingen

Citește și:

Leave a Comment