Share
De la o găselniță de marketing la o știre de toată jena

De la o găselniță de marketing la o știre de toată jena

În urmă cu câteva zile unele medii de presă auto specializată din România, dar și publicații generaliste, au preluat o știre despre posibilitatea germanilor de a intra, GRATUIT, în posesia unor mașini electrice grație subvențiilor guvernamentale. A fost doar o păcăleală!

Sunt puțini cei care au ratat știrea cu privire la dealerul german care, grație unor noi subvenții guvernamentale, oferea clienților un contract de leasing cu costuri zero pentru modelul electric Renault Zoe. Uimitoare și extrem de atractivă, mai ales pentru cititorii care caută cu obstinație motive de a arăta că oriunde în lume este mai bine decât în România, informația a pornit de la respectabila agenție Bloomberg și a fost tradusă în limba română de Agerpres.

Odată ajunsă în fluxul agenției românești o așa „bomboană” nu putea fi ratată de presa avidă de trafic. Și, în consecință, titlurile bombastice care clamau că în Germania poți avea o mașină electrică nouă gratuit au apărut ca ciupercile după ploaie luând ochii și, în anumite cazuri, mințile cititorilor.

Bloomberg mașini electrice

În acest cerc vicios nimeni nu s-a obosit să verifice informația. Cum să contești ce scrie Bloomberg? Culmea, nici măcar presa auto specializată nu a considerat necesar să își pună întrebări legate de veridicitatea ratei de leasing zero a unui automobil care costă, fără subvenții, circa 30.000 de euro.

Nici faptul că în Germania, chiar și după majorarea subvențiilor, limita maximă a acestora nu depășește 9.000 de euro nu a aprins ceva scântei în mințile celor care ar fi trebuit să știe că nici în cea mai puternică economie a Europei, nici în Franța și nicăieri în lume nu prea poți avea o rata de leasing zero la o mașină de 21.000 de euro (după subvenții). Au preferat să citeze Agerpres sau Bloomberg considerând asta o garanție suficientă.

Renault ZOE marketing

Doar că nu e așa. Teoretic, măcar publicațiile care primesc în această perioadă bani de la bugetul de stat, adică din buzunarele tuturor, pentru a se menține pe linia de plutire în timpuri dificile ar fi trebuit să dea dovadă de mai mult respect pentru cei care plătesc, parțial, salariile jurnaliștilor. Dezamăgitor, de la publicații respectabile până la mici site-uri de nișă sau bloguri, informația a fost înghițită și retransmisă doar pentru că „dacă au scris știa de la Bloomberg înseamnă că așa e”.

Dacă parcurgerea cu atenție a știrii nu le-a dovedit că titlul este doar o găselniță discutabilă a jurnaliștilor agenției, o simplă căutare a site-ului dealerului din Germania putea fi edificatoare. Ar fi descoperit astfel că oamenii de marketing ai companiei respective au un talent deosebit în a atrage atenția prin titluri bombastice dezvăluid adevărul în subsol.

Pe site-ul dealerului german există, de exemplu, o ofertă de leasing care poartă numele „Renault Zoe Kostenlos” (Gratis) dar al cărei cost lunar este de 125 de euro. Sau alta care se numește „Renault Zoe 29 euro*” dar costă lunar 154 de euro. E drept că în cazul celei mai ieftine oferte, „Renault Zoe I Limited”, prețul pentru o lună de utilizare este de doar 29 de euro, însă nici măcar asta nu înseamnă că poți avea o mașină gratuit. Ca să nu mai vorbim despre faptul că ofertele fără avans și cu rate mici sunt strict pentru companii, nu pentru persoane fizice. Asta au „uitat” să spună jurnaliștii Bloomberg!

În logica unor astfel de oferte de leasing și cu jurnaliști care înghit și retransmit informațiile fără cel mai mic semn de întrebare, în România, care are încă subvenții mai mari decât Germania pentru mașini electrice (10.000 de euro), ne-am putea aștepta ca dealerii să ofere și bani celor care doresc astfel de vehicule.

Leave a Comment