Share
Japonezii modernizează spectaculoasele trenuri-glonț: viteză uimitoare și circulație în orice condiții

Japonezii modernizează spectaculoasele trenuri-glonț: viteză uimitoare și circulație în orice condiții

Ați auzit cu toții de recordurile bătute de deja faimoasele „bullet train”-uri japoneze care pot atinge viteze de 360 km/h. Acum acestea au primit o serie de modernizări care permit operarea în aproape orice condiții.

Pe 1 iulie a intrat în serviciu pe linia de mare viteză Tokaido Shinkansen – între Tokyo și Osaka – primul tren N700S. Noile garnituri primesc titulatura „S”, de la Supreme, odată cu modernizarea lor.

Conform oficialilor Central Japan Railway Co., primul tren modernizat a intrat în serviciu la începutul acestei luni, după o testare îndelungă care a implicat, în vara anului trecut, și o demonstrație purtând la bord jurnaliști și oficialități.

Principala noutate adusă de intrarea în serviciu a primului N700S este capacitatea acestuia de a se deplasa fără a fi conectat la rețeaua de curent electric grație unor pachete de baterii amplasate sub podeaua vagoanelor. În cazul garniturii intrată deja în funcțiune, patru dintre cele 16 vagoane care o compun ascund astfel de baterii care asigură o autonomie de „mai mulți kilometri”. Grație noii tehnologii, trenurile Shinkansen nu doar că pot intra în gări aroape fără a face zgomot, dar se pot deplasa chiar și atunci când, din cauza unei avarii sau chiar a unui cutremur, rețeaua electrică este distrusă sau indisponibilă.

Unde mai pui că, o astfel de dotare poate asigura deplasarea neplouantă a trenului în zonele în care nu există linie electrificată, un detaliu care poate conta enorm în special în cazul unor cotracte externe ale companiei producătoare. „Făcând sistemele de sub podeaua N700S mai ușoare și mai compacte, am creat un nou standard. Acesta ne va ajuta atunci când ne vom gândi la extinderea afacerii noastre în străinătate”, a declarat Masayuki Ueno, director adjunct în departamentul de vânzări al Central Japan Railway Co.

Mai spectaculos, mai confortabil și mai sigur

Cea mai vizibilă diferență dintre noul N700S și deja „bătrânele” N700 este partea frontală pe care designerii și inginerii au făcut-o chiar mai aerodinamică și amenințătoare. Pentru a asigura o frecare cu aerul cât mai redusă, varianta „Supreme” înglobează unghiuri mai line și un „bot” mai alungit.

Pe lângă autonomie, noul tren uimește și prin sistemul de suspensie modernizat care asigură deplasarea aproape fără zgomot. În același timp, acest detaliu ajută enorm în domeniul confortului asigurat pasagerilor.

Și asta nu este tot. Sistemul de deplasare automată ATC (Automatic Train Control) a trecut la o nouă generație, iar cel de frânare a fost și el modernizat pentru a asigura distanțe de oprire reduse în cazul unei frânări de urgență.

Taote acestea vin însă la pachet și cu un neajuns. Shinkansen N700S are acum viteza limitată la „doar” 285 km/h față de recordul de 360 km atins în urmă cu câțiva ani.

Dezvoltat pentru a transporta turiștii veniți în Japonia să asiste la Oplimpiada de la Tokyo 2020 (acum amânată pentru 2021), noul tren este o adevărată minune a tehnicii nipone. Oficialii Central Japan Railway Co. susțin că 12 noi astfel de garnituri vor fi modernizate până în primăvara anului viitor, iar până în 2022 numărul lor va crește la 40.

Citește și:

Leave a Comment