Share
Gabriela Firea: De astăzi autobuzele pot circula pe liniile de tramvai

Gabriela Firea: De astăzi autobuzele pot circula pe liniile de tramvai

Așa cum LifeNews menționa încă de la mijlocul lui iunie, primarul Capitalei, Gabriela Firea, nu a renunțat la ideea ca autobuzele să circule pe linia de tramvai.

În obișnuitele sale postări pe Facebook, primarul Bucureștiului, Gabriela Firea a anunțat astăzi că un „proiect unic în țară inaugurat. Banda unica pe linia de tramvai”.

Conform primarului, „începând de astăzi, 1 iulie, când intră în vigoare noul Cod Rutier, cu modificările propuse de noi, lansăm un proiect pe care ni-l dorim de ani de zile: autobuzele pot circula pe liniile de tramvai, la fel cum se întâmplă in multe Capitale din Europa, de exemplu Bruxelles.”

Într-o primă etapă, autobuzele de pe trei linii intens circulate și cu un flux mare de călători vor putea circula pe linia de tramvai. Autobuzele nu își vor modifica traseul, ci doar, acolo unde e posibil, vor circula pe linia de tramvai. Este vorba, deocamdată, despre autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care vor circula, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 și 46, utilizând și stațiile acestora.

Gabriela Firea menționează și că „avantajele sunt notabile: timpul de călătorie se reduce cu 30%, la orele de vârf, conform probelor efectuate de STB pe traseu. Această măsură contribuie și la fluidizarea traficului rutier, iar călătorii pot schimba mijloacele de transport mult mai ușor, stațiile fiind comune.”

Angajații din primăria condusă de Gabriela Firea au realizat un proiect implementat etapizat

În funcție de rezultatele obținute în următoarele zile STB va extinde, etapizat, proiectul și pe alte șase linii, acolo unde trama stradală permite asta.

Modificările opririi în fiecare stație vor fi anunțate în toate stațiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB SA va fi prezent în aceste stații pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de așteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.

Ce linii de autobuze sunt implicate

Conform STB, autobuzele liniei 135 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor pe Şos. Mihai Bravu, între Calea Vitan şi Piața Iancului (cu excepția pasajului Muncii, unde acestea vor circula prin pasaj), legand astfel cartierele Vitan-Dudesti, Baba Novac, Muncii, Vatra Luminoasa si Iancului.

Autobuzele liniei 182 vor circula pe Bd. Iancu de Hunedoara şi Şos. Niculae Titulescu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Calea Dorobanți şi Banu Manta, pe sensul spre Gara de Nord, respectiv între Str. Maltopol şi Calea Dorobanți, pe sensul spre “Institutul Oncologic”, legand astfel cartierele Dorobanti, Piata Victoriei, Banu Manta – Grivita.

Autobuzele liniei 330 vor circula pe Şos. Mihai Bravu, pe calea de rulare a tramvaielor, între Bd. Camil Ressu şi stația de tramvaie “Gheorghe Petraşcu”, de unde acestea revin pe carosabilul destinat traficului rutier general, legand astfel cartierele Dristor, Baba Novac si Vatra Luminoasa.

Apoi, după cum susține Gabriela Firea „în etapa a doua, traseul autobuzului 330, pe linia de tramvai, se va prelungi si va circula pe Şoseaua Mihai Bravu, si pe tronsonul cuprins între Gheorghe Petraşcu şi Calea Dorobanţi. Tot in aceasta etapa, autobuzele liniei R439 vor circula pe linia tramvaielor 1 si 10, pe Şoseaua Olteniței, pe tronsonul cuprins între Piaţa Sudului şi Romprim.

Ulterior, in etapa a treia, se are în vedere introducerea circulației autobuzelor de pe liniile 101, 143, 682 și R409 pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Șoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni.

Deși astfel de proiecte funcționează, cu adevărat, și în alte mari orașe, rămâne de văzut dacă întregul proiect va putea fi implementat și în București. Asta pentru că, în timp ce în respectivele orașe autobuzele circulă pe liniile de tramvai fără a reveni, în anumite zone, în traficul aglomerat, la noi vehiculele vor trebui să revină în traficul aglomerat, să traverseze benzile de circulație și să oprească în stații. Având în vedere aglomerația din București e greu de crezut că astfel de treceri vor fi ușor de realizat.

Citește și:

Leave a Comment