Share
Primăria București vrea să transforme unele autobuze Mercedes vechi în troleibuze și vehicule alimentate cu gaz

Primăria București vrea să transforme unele autobuze Mercedes vechi în troleibuze și vehicule alimentate cu gaz

Primăria Municipiului București (PMB) a anunțat astăzi că are în plan modificarea flotei de autobuze Mercedes – Benz Citaro mai vechi în vehicule puțin poluante.

Conform oficialilor PMB, dar și unei postări pe pagina de Facebook a primarului Gabriela Firea, „autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze”.

De asemenea, Societatea de Transport Bucureşti (STB) a anunțat că are un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a 600 de autobuze cu emisii poluante mari în vehicule EURO6 sau troleibuze.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro EURO 3 şi EURO 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC), cu normă de poluare Euro 6), iar 100 în troleibuze. Restul, de până la 1.000 de autobuze Mercedes-Benz Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.

„Vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii”, menționează STB.

Trei stații de încărcare cu CNG pentru viitoarele autobuze

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze, a unor staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor cu CNG.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes-Benz Citaro EURO 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare precum Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc.

„Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic”, notează primarul Gabriela Firea.

La fel, STB, menționează că urmărește astfel „reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună. În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli”.

Din nefericire, atât STB, cât și primăria sau Gabriela Firea, s-au ferit să menționeze cât timp va dura transformarea vechilor autobuze în unele prietenoase cu mediul.

Trebuie menționat și că parcul de mijloace de transport în comun din București a mai fost dotat cu vehicule alimentate cu gaz. În perioada comunistă deasupra multor autobuze din Capitala României puteau fi văzute imense butelii cu gaz metan, asemănătoare unor rachete.

Citește și:

Leave a Comment