Share
Operatorii aerieni, în corzi. Lufthansa concediază 22.000 de angajați

Operatorii aerieni, în corzi. Lufthansa concediază 22.000 de angajați

Criza din sectorul aerian se adâncește. Mari companii au anunțat disponibilizări, vârful acestora fiind cel dezvăluit astăzi de operatorul german Lufthansa.

La doar cîteva zile după ce a primit din partea statului german 9 miliarde de euro pentru a se salva de la colaps, compania aeriană Lufthansa, una dintre cele mai mari din lume, a anunțat că va renunța la 22.000 de locuri de muncă.

Operatorul aerian german prevede o redresare lentă a cererii motiv pentru care ar putea reduce și numărul de aeronave cu 100 de unități.

Conform Reuters, oficialii Lufthansa au menționat că jumătate din personalul care va fi disponibilizat este angajat în Germania și că speră să ajungă la un acord cu sindicatele până pe 22 iunie.

Compania aeriană are în prezent peste 135.000 de oameni în întreaga lume.

„Fără o reducere semnificativă a costurilor de personal vom pierde oportunitatea unei reluări bune a activității și vom risca ca grupul Lufthansa să iasă din criză slăbit semnificativ”, a declarat Michael Niggemann, directorul de resurse umane al operatorului german.

Trebuie menționat că anunțul privind disponibilizările vine după ce Lufthansa a ajuns la un acord în valoare de 9 miliarde de euro cu guvernul german pentru a se salva de la colaps. În schimb, guvernul german va prelua 20% din companie, parte pe care intenționează să o vândă până la sfârșitul anului 2023. Acordul este în prezent investigat de Comisia Europeană.

Tot pentru a reduce costurile, Lufthansa a închis în aprilie subsidiara low-cost Germanwings.

Lufthansa nu e singurul operator aerian european cu mari probleme

Dacă disponibilizările de la Lufthansa au stârnit rumoare din cauza amplitudinii este demn de luat în seamă că și alte mari companii aeriene se zbat pentru a depăși criza provocată de pandermie. Multe dintre acestea au fost nevoite să concedieze o parte dintrea angajați.

Printre companiile în cauză se numără British Airways, care își propune să disponibilizeze 12.000 dintre cei 45.000 de angajați. Circa 1.000 dintre cei care vor rămâne fără luocuri de muncă sunt piloți. Operatorul low-cost Ryanair va renunța la 3.000 de locuri de muncă, adică circa 15% din totalul angajaților, iar EasyJet a anunțat că va disponibiliza 30% din personal, ceea ce înseamnă aproximativ 4.500 de locuri de muncă. Și Virgin Atlantic, care angajează 10.000 de oameni, a decis să renunțe la 3.000 de locuri de muncă.

De probleme nu a scăpat nici operatorul național român Tarom. Cu doar o zi în urmă ministrul transporturilor, Lucian Bode, a declarat că „toate companiile aeriene din lume, companiile din Romania, au înregistrat pierderi uriaşe, au redus cursele cu peste 95%. Compania Tarom nu se simţea bine oricum înainte de criză, era bolnavă de nepotism în primul rând, dar şi de alte lucruri acolo. Eu cred, am încredere că această companie naţională poate fi salvată. Tot ce depinde de Guvernul României prin acel ajutor de salvare acordat, 37 de milioane de euro, prin ajutorul de stat pe care îl pregătim, facem în aşa fel încât printr-o restructurare la sânge a acestei companii, ea să poată să funcţioneze în continuare”.

Citește și:

Leave a Comment