Share
Comisia Europeană: AliExpress a îndepărtat 250.000 de oferte suspecte, iar eBay a blocat 15 milioane de oferte

Comisia Europeană: AliExpress a îndepărtat 250.000 de oferte suspecte, iar eBay a blocat 15 milioane de oferte

Reprezentanța Comisiei Europene (CE) în România a anunțat astăzi că în urma coodonării de către CE a verificării platformelor și a anunțurilor publicitare online platformele Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft/Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo/Verizon Media au luat măsuri drastice.

De la izbucnirea epidemiei de coronavirus, Comisia Europeană s-a angajat să protejeze consumatorii on-line. În acest context, CE a început de curând să coordoneze verificarea platformelor și a anunțurilor publicitare online pentru a evita expunerea consumatorilor din UE la conținuturi care promovează afirmații false sau produse înșelătoare. Aceste controale vor fi efectuate de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPCNetwork) a autorităților naționale.

„Comisia depune toate eforturile pe toate fronturile pentru a proteja cetățenii europeni de acest virus letal. Aceste demersuri includ și protejarea acestora de operatorii răuvoitori care se folosesc de această pandemie pentru a-i înșela pe consumatorii online aflați în necunoștință de cauză sau pentru a obține prețuri ridicate în mod necuvenit. Această nouă verificare, concepută special pentru contextul coronavirusului, este menită să ne ajute să identificăm conținutul înșelător care constituie o încălcare a normelor UE privind protecția consumatorilor și să conducă la eliminarea acestuia”, a declarat comisarul pentru justiție, Didier Reynders.

Săptămâna aceasta, Comisia a continuat schimburile de informații cu principalele platforme online precum Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft/Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo/Verizon Media.

Conform oficialilor CE, în urma apelului suplimentar la acțiune de săptămâna trecută din partea comisarului Reynders, toate aceste platforme au răspuns cu un angajament ferm de protejare a consumatorilor și au confirmat eforturile lor continue de a elimina în mod proactiv anunțurile publicitare înșelătoare, inclusiv cele care pretind în mod ilegal că suplimente alimentare „minune” ar avea efecte împotriva coronavirusului (răspunsurile furnizate Comisiei sunt disponibile online).

Această acțiune comună a dat deja rezultate. De exemplu, în martie, numai AliExpress a îndepărtat peste 250.000 de oferte de vânzare suspecte, în timp ce eBay a blocat sau îndepărtat peste 15 milioane de oferte de vânzare care încălcau politicile grupului privind coronavirusul. În paralel, Comisia a fost în contact și cu mai multe asociații profesionale reprezentând principalele organizații din domeniul comerțului electronic și al publicității online, pentru a garanta acțiuni coordonate și eficiente.

Leave a Comment