Share
Comisia Europeană intervine în disputa dintre companiile auto și cele din comunicații

Comisia Europeană intervine în disputa dintre companiile auto și cele din comunicații

Mai mulți producători de mașini și componente auto din Europa s-au plâns Comisiei Europene în legătură cu taxele solicitate de Nokia pentru a permite utilizarea patentelor sale în domeniul comunicării între vehicule. Cum negocierile dintre companii s-au încheiat fără un rezultat, autoritățile antitrust ale Comisiei Europene solicită acum clarificări.

Direcția Generală pentru Concurență din cadrul Comisiei Europene a solicitat unor companii precum Daimler, Continental, Valeo sau Thales, detalii despre negocierile cu Nokia având ca scop utilizarea tehnologiilor de conectivitate. Autoritățile speră, conform Reuters, să deblocheze discuțiile și să rezolve o problemă care se îndreaptă către eșec.

Disputa actială evidențiază însă o bătălie mai amplă între companiile tehnologice și industria auto pentru sumele care ar putea rezulta din utilizarea de către șoferi a unor tehnologii devenite esențiale în domeniul transportului precum sisteme de navigație, comunicațiile între vehicule și echipamentele de infotainment.

Având în vedere că atât Nokia cât și Ericsson sunt sprijinite de Uniunea Europeană pentru a se menține pe linia de plutire în lupta cu concurenții din Asia sau SUA, astfel încât Europa să-și protejeze suveranitatea tehnologică, tema aflată în discuție în prezent ar putea avea multe implicații și o durată de rezolvare extrem de lungă.

La începutul acestui an, Nokia a inițiat o mediere cu companiile din industria auto, demers care, conform surselor Reuters, s-au încheiat la începutul acestei luni fără un acord.

„Putem confirma că oficialii Comisiei Europene ne-au trimis o solicitare de informații”, a recunoscut grupul Daimler, în timp ce autoritățile de la Bruxelles au refuzat să comenteze, menționând că ancheta se află în desfășurare.

Nokia susține că a făcut oferte corecte de licențiere pentru producătorii auto și furnizorii lor de nivel 1. „Nokia a făcut mai multe oferte echitabile atât pentru Daimler, cât și pentru furnizorii săi de nivel 1, inclusiv Continental, dar, din păcate, aceste oferte au fost respinse”, au menționat oficialii finlandezi de la Nokia.

În același timp însă, oficialii Continental au explicat că oferta Nokia a fost de fapt un pachet oferit atât Daimler cât și grupului său de furnizori, inclusiv Continental, iar un astfel de contract ar implica utilizarea tehnolgiilor strict în cadrul acestei entități. Drept urmare, compania va continua demersurile sale căttre autoritățile antimonopol.

„Fără acces la licențele respective, Continental și alți furnizori nu sunt capabili să dezvolte, să producă sau să vândă tehnologii importante pentru viitoarele aplicații necesare auto industriei auto sau din alte sectoare”, a explicat furnizorul german.

Leave a Comment