Share
Nava care a eşuat în Portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord, a fost adusă la cheu

Nava care a eşuat în Portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord, a fost adusă la cheu

Nava Queen Hind, cu peste 14.000 de oi la bord, eşuată în noiembrie 2019 în portul Midia, a fost repusă pe linia de plutire şi adusă în această seară la cheu.

Conform lui Gabriel Comănescu, președintele Grup Servicii Petroliere (GSP), compania care s-a ocupat de ranfluare a declarat că „echipele GSP au finalizat cu succes ranfluarea Queen Hind. Operaţiunea este unică, din datele noastre, în regiunea Mării Negre. Nava este stabilizată la cheu. Ne bucurăm că am restabilit normalitatea în Portul Midia, după un efort uman şi tehnic neîntrerupt. GSP a alocat toate resursele necesare acestui proiect. Suntem conştienţi, pe deplin, de caracterul de urgenţă al lucrării. Am lucrat repede şi bine. Fără incidente de siguranţă sau de mediu. Nu a fost o operaţiune uşoară. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operaţiune deosebit de complexă, pe care GSP a reuşit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similiare”.

De asemenea, Alin Vintilă, reprezentant al GSP, a explicat că nava urmează să fie pregătită în vederea descărcării cadavrelor animalelor şi transportării acestora pentru a fi incinerate la Tulcea.

Conform oficialilor GSP, peste 100 de angajaţi şi colaboratori ai companiei au lucrat la acest proiect, echipa de 20 de scafandri lucrând chiar şi în patru ture. GSP a mobilizat, pentru operaţiunea de ranfluare cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun, iar specialiştii companiei au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind.

Compania GSP demarează acum faza doi a planului agreat cu partenerii săi de la Portul Constanţa. „Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens”, au explicat cei de la GSP.

Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind, care, încărcată cu peste 14.000 de oi, a eşuat în noiembrie 2019 în Portul Midia. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, ce prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului, are durata de 35 de zile de la semnare.

Leave a Comment