Share
Ministrul Mediului e de acord cu taxarea poluării, dar uită de colegii de la Transporturi și Infrastructură

Ministrul Mediului e de acord cu taxarea poluării, dar uită de colegii de la Transporturi și Infrastructură

La spartul târgului, după ce Gabriela Firea a anunțat că renunță la vinieta Oxigen, ministrul Mediului declară că aceasta nu era o taxă rea, însă aceasta a fost prost implementată. Din nefericire, nici viziunea ministrului nu este departe de cea deficitară a primarului Capitalei.

Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a declarat astăzi că vinieta Oxigen ce urma să fie impusă la nivelul Capitalei nu era o taxă rea, însă aceasta a fost prost implementată. Totodată, printre măsurile pe care el le-ar lua dacă ar avea atribuții la nivelul unui oraș se numără plantarea de copaci și îmbunătățirea transportului public. Oficialul „uită” însă că, fără infrastructură, chiar și mijloacele de transport în comun rămân blocate în trafic.

„Eu sunt cel care, ca ministru, am spus că taxa Oxigen nu era o taxă rea şi cu siguranţă putea să ajute şi administraţia publică din Bucureşti şi bucureştenii. Numai că această taxă a fost implementată prost, cum i-am spus şi doamnei primar general. Vă repet, autoritatea de mediu nu poate să facă altceva decât să reglementeze sau să verifice dacă legile sunt respectate. Administraţiile publice locale sunt cele care coordonează traficul din localităţi, îl administrează, emit autorizaţii de construcţie, sunt în măsură să ia toate deciziile. Sunt chestiuni de administraţie publică locală care trebuie rezolvate de administraţia publică locală şi sunt ccele naţionale care ţin de naţional. Vreau doar să vă spun o chestiune: ca liberal, sunt de acord cu principiul «Poluatorul plăteşte» în orice domeniu, că e vorba de calitatea aerului, de maşină sau orice alt mijloc de transport, de deşeuri. Trebuie să înţelegem cu toţii că în orice ţară dezvoltată din lumea asta poluatorul plăteşte. Mai am un principiu: «Plăteşti pentru cât arunci». Nu mi se pare firesc ca anumiţi cetăţeni sau în anumite comunităţi să existe colectare separată pe o fracţie, două, trei, patru, cinci şi plăteşti aproape la fel ca acela care pune la comun”, a declarat Costel Alexe.

Întrebat în ce ar investi banii personali sau pe cei publici, într-o singură măsură pentru îmbunătăţirea calităţii aerului, ministrul de resort a precizat plantarea de copaci, în primul caz, respectiv transportul public în comun, în cea de-a doua situaţie, ignorând problema infrastructurii aflată, în prezent, în sarcina colegului său de guvern, Lucian Bode.

„Eu, Costel Alexe, dacă aş avea bani, i-aş investi în jurul proprietăţii în copaci, iar dacă aş fi administraţie publică locală evident că aş investi în transportul public şi într-o campanie de conştientizare a tuturor că este plictisitor, enervant şi frustrant ca pe orice bulevard din ţara asta să stai singur în maşină şi să mai priveşti în stânga sau în dreapta alţi români, poate la fel de supăraţi, că pierd ore în trafic, tot singuri în maşină”, a spus ministrul Mediului.

Din enumerarea de măsuri pe care le-ar lua, ministrul Alexe lipsește, surprinzător, tematica infrastructurii deficitare – centuri ocolitoare, parcări, etc. – domeniu aflat în sarcina ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, coleg de guvern cu Costel Alexe. Culmea, exact acest „detaliu” a fost ignorat și de Gabriela Firea atunci când a decis să impună o taxă de acces în București fără a oferi mai întâi șoferilor, de comun acord cu Ministerul Transporturilor, posibilitatea de a ocoli Capitala sau de a își lăsa mașinile la marginea aglomerării urbane.

Citește și:

Leave a Comment