Share
CV-ul, portofoliul vostru digital

CV-ul, portofoliul vostru digital

Un cunoscut head-hunter exemplifica în social media o secvență nepersonalizată din CV-ul unui director de vânzări și se întreba ce grad de inteligență ar fi avut autorul. O experiență de câțiva ani buni într-o poziție de top management era exprimată prin fraze standard, fără legătură între ele, care ar fi putut fi aplicate oricărui candidat.

Ca să realizați un CV care să vă reflecte corect munca e nevoie de mai multe încercări, pentru că pur și simplu nu e ușor să comprimi atât de multe experiențe în câteva fraze, iar rezultatul să aibă o formă ușor de înțeles și prezentabilă.

Iată câțiva pași simpli către o formă îmbunătățită a CV-ului vostru.

1.Renunțați la detalierea vieții voastre personale

Starea civilă, câți ani sau câți copii aveți, ce vârste au aceștia, nu reprezintă primele informații cu care să fiți identificat în procesul de recrutare. Nu le mai menționați la începutul CV-ului, ocupă spațiu prețios.

2.Introduceți o scurtă descriere a parcursului vostru profesional

Sintetizați în maximum 3 fraze care sunt cele mai importante competențe care vă fac un candidat potrivit oportunității pe care o căutați.

3.Exemplificați proiecte de succes

Pentru cineva din afara industriei pe care o citați în CV, este de ajutor să sintetizați impactul pozitiv pe care l-ați adus organizației. Creșterea cifrei de afaceri, economii de costuri, o rată mare de participare din partea echipei, îmbunătățirea reacțiilor clienților – sunt mici exemple care însoțite de cifre pot să vă întărească credibilitatea.

4.Descriere clară a competențelor

Pentru fiecare experiență de angajare, sintetizați cele mai importante competențe și redați-le într-o formă sintetică, de la cele mai complexe, la cele de consolidare. Dacă ați avut experiențe similare în mai multe locuri de muncă, nu repetați descrierea acestora, ci menționați istoricul angajărilor și ulterior o descriere unitară a ceea ce ați făcut.

5.Folosiți cuvinte cheie potrivite

Dacă experiența pe care o dețineți este potrivită cu cerințele anunțului de recrutare, ajutați viitorul angajator să vă descopere mai ușor. În CV încercați să vă adaptați terminologia la cea folosită în anunț, fără a-l copia. Mai ales când sunt utilizate metode digitale de triere a candidaților, cuvintele-cheie folosite și frecvența acestora sunt deosebit de importante.

Și pentru că există o diversitate de oportunități de angajare, CV-ul vostru nu poate avea un conținut universal valabil. E de preferat să adaptați conținutul acestuia de fiecare dată când candidați. Altfel, de ce ar trebui ca cineva să se obosească să citească acest conținut, dacă voi înșivă nu-i acordați importanță, într-un mod autentic?

Leave a Comment