Share
BMW sub lupa autorităților americane. Este verificată corectitudinea rapoartelor de vânzări

BMW sub lupa autorităților americane. Este verificată corectitudinea rapoartelor de vânzări

După ce a impus penalizarea grupului Fiat Chrysler în septembrie, Securities and Exchange Commission (SEC) din SUA verifică acum BMW în privința practicilor de vânzare a produselor.

Oficialii BMW au admis că grupul bavarez se află sub o investigație declanșată de agenția federală americană SEC. Conform Wall Street Journal (WSJ), dar și Bloomberg, un putător de cuvânt al grupului BMW a menționat că „poate confirma investigația SEC și cooperarea deplină a companiei în anchetă”.

Deși datele investigației sunt încă foarte puține, presa americană susține că SEC verifică practicile de vânzare ale companiei germane, mai exact „umflarea” rapoartelor de vânzări. Fără a obține o informație oficială a SEC, WSJ susține că sursele sale arată că investigația este o urmare a unor plângeri conform cărora BMW a impus dealerilor săi americani să înmatriculeze o parte dintre vehiculele primite de la producător pentru a le putea raporta ca fiind vândute. În plus, Bloomberg notează că unii dealeri s-au declarat nemulțumiți de faptul că înmatricularea vehiculelor le-a cauzat costuri suplimentare și că au fost apoi obligați să le revândă ca vehicule second-hand pierzând părți importante din preț.

O investigație similară desfășurată de SEC în acest an a obligat grupul Fiat Chrysler Automobiles (FCA) să plătească penalități în valoare de 40 de milioane de dolari în luna septembrie. Oficialii SEC au considerat că FCA și-a indus în eroare acționarii și a manipulat piața prin raportări ale unor vânzări mai mari decât cele reale generate de obligarea unor dealeri să înmatriculeze mașini fără ca acestea să fie de fapt vândute. Este interesant de menționat că astfel de practici sunt utilizate și în România de ani buni fără a fi investigate vreodată.

Investigația SEC este o lovitură dură pentru BMW, grup care a fost nevoit luna trecută să plătească o amendă de 28 de milioane de euro în Germania pentru practici neloiale în achiziționarea oțelului de la furnizori. Totodată, grupul cu sediul la Munchen și-a asigurat un provizion de 1,4 miliarde de euro pentru a acoperi o eventuală sancțiune a UE ca urmare a unei investigații privind o înțelegere între mai mulți producători auto de a întârzia lansarea pe piață a unor vehicule cu emisii reduse în așteptarea subvențiilor guvernamentale.

Citește și:

Leave a Comment