Share
Patru elemente cheie în construcția brandului

Patru elemente cheie în construcția brandului

În business, pentru a atinge cu adevărat SUCCESUL PRIN BRAND, amintește-ți mereu că trebuie să-ți crești BRANDUL cu orice preț.

Trebuie să fii obsedat de brand, el este singurul care contează cu adevărat în firma ta. Este nava amiral a companiei tale. Este singurul capabil să îți prelungească viața afacerii, să te ajute să-ți domini piața și concurenții și să îți dea siguranța că vei mai avea un business pe termen mediu și lung pe care să-l transmiți generațiilor următoare.

În cele din urmă, rezultatul la care trebuie să ajungi este acela de a-i face pe oameni să-ți știe brandul, să le placă, să aibă încredere în el și, prin urmare, să dorească să-l cumpere.

În fața acestei provocări, trebuie să acționezi de pe patru paliere.

În primul rând, trebuie să îți iei angajamentul să DEVII CUNOSCUT.

„Dacă nu te știu, nu te urmez”—afacerea ta va da faliment din două motive: oamenii nu te știu (dacă nu te știu, cum să cumpere de la tine?!) sau nu își amintesc de tine (dacă nu îmi amintesc de tine, nu te știu… ceea ce se reduce, practic, tot la primul motiv).
Prin urmare, trebuie să ai vizibilitate, expunere și să transmiți lumii mesajul tău. Trebuie cu orice preț să ieși din obscuritate, din anonimat și să-ți faci cunoscut brandul.

În al doilea rând, IDENTIFICĂ brandul.

Oamenii trebuie să poată să identifice brandul tău, să poată spune CINE este și CE reprezintă brandul tău. Trebuie să fii cât se poate de specific în chestiunea asta.

Ca să te ajute, gândește-te în felul următor–brandul tău este o persoană, prin urmare dacă ar trebui să dai detalii cât mai amănunțite despre el unui prieten al tău pentru a-l identifica și găsi, cum l-ai descrie? Cum arată, cum miroase, cum se îmbracă, semne distinctive, ce știe să facă, ce personalitate are etc.?

Creează-i brandului tău o identitate senzorială și comportamentală persistentă. Brandul tău trebuie să fie autentic, singular, unic, specific, cum nu există altul. Asigură-te că poți crea un astfel de brand pentru a avea șansa, în primul rând, de a fi reținut și memorat.
Ceea ce ne duce la următorul punct.

În al treilea rând, trebuie să creezi CONȚINUT.

Ceva care să conțină esența brandului tău—mesaje multimedia care cuprind diverse teme și subiecte prin care spui publicurilor tale țintă cum vrei să te rețină. Conținutul încorporează mesajul și identitatea brandului tău și oamenii trebuie să se simtă atrași și mișcați de el.

Brandul trăiește exclusiv în minte, prin urmare mintea își poate aminti lucruri pe care le-a văzut, auzit, mirosit sau perceput, așadar va trebui să îi dai ocazia mai întâi să-ți creeze un loc, un spațiu, un teritoriu acolo–să-ți poziționeze brandul. Conținutul prin care expui brandul tău acționează ca un stimul pentru minte pentru a putea crea o „amprentă” a brandului în minte.

Află mai multe despre micii antreprenori români, realizările și problemele lor, din ZONA DE BRAND.

Așadar, creează conținut de tip scris, audio și/sau video și dă-le oamenilor șansa să-l „consume”, în funcție de nevoile și dorințele pe care le au, atât cu inima, cât și cu mintea.

În al patrulea rând, unde DISTRIBUI acel conținut.

Unde poți distribui acel conținut astfel încât să ai șansele cele mai mari ca publicul tău țintă să te vadă /audă /perceapă?

Folosește canalele media sau social media care ți se potrivesc cel mai bine pentru a-ți promova brandul. Creează campanii de marketing, de advertising sau de brand bugetate sau gratuite pentru a-ți distribui conținutul.

În plus, în tot ceea ce faci în construcția brandului trebuie să ai, ceea ce se cheamă, cei 3C ai branduirii: CONSECVENȚĂ, CLARITATE, CONTINUITATE.

“Secretele brandului” – în campania de giveaway

Vreți un exemplar GRATUIT al noii mele cărți? Încă nu am lansat-o oficial și mi-ar plăcea să primesc întâi un feedback de la voi.

Înscrie-te în campania de pre-lansare GIVEAWAY și poți descărca o copie PDF aici: http://bit.ly/2psaG15
Lectură plăcută și utilă! Pe curând, Horațiu!

Secretele-brandului

Horațiu Manea este brand manager, consultant de brand, coach și trainer Brandify – „Sistemul complet si revoluționar de construcție a brandului afacerii (produse, servicii, companii)”. Pasiunea mea este să ajut antreprenorii autohtoni să facă pasul de la Afacere la Excelența Durabilă prin Brand.

Leave a Comment