Share
E timpul sarmalelor. Și al faptelor bune

E timpul sarmalelor. Și al faptelor bune

30 de ani s-au rostogolit peste România post-decembristă. Poate e prea puțin pentru a crea coeziune la nivel national, dar e destul de mult pentru fapte bune mai mici, la nivel individual.

Guma de mestecat lipită pe interfonul blocului meu e urma cuiva căruia nu îi pasă că vizitează o comunitate, care nu respectă și nu se respectă pe el însuși.  La polul opus, știu mulți oameni care s-au hotărât să ofere comunității o bună parte din energia și poate chiar din viața lor. Sunt la fel de mulți cei care, mai ales în apropierea sărbătorilor, ar vrea să facă fapte bune, dar nu știu de unde să înceapă. Putem începe cu pași mici către un bine mai mare:

  1. Dacă lucrați într-o companie care înregistează profit, convingeți-vă colegii sau șefii să sponsorizați o cauză frumoasă, în beneficiul unei asociații sau organizații non-guvernamentale. 20% din impozitul pe profit pot fi direcționați către sponsorizări, conform legii.
  • În cazul în care locuiți într-o zonă mai apropiată de munte sau vă pasă de natură, cumpărați un brad sau molid la ghiveci și replantați-l la primăvară, într-un loc prielnic acestei specii. #Romsilva are silvicultori cu care vă puteți sfătui, dacă vă preocupă subiectul. După Crăciun, brazii necumpărați și cei aruncați sunt martori nefericiți ai unei fericiri de suprafață, bifată pe lista consumistă a multor familii.
  • Donați lucruri noi copiilor care sunt în situații dificile. Da, micuții au probleme materiale și unii dintre ei, sănătatea șubredă. Ca și noi, au nevoie de respect și înțelegerea profundă a nevoilor reale din viața lor. Jucăriile sau hainele refolosite pot să le aducă neajunsuri, dacă au afecțiuni pe care nu aveți de unde să le cunoașteți.
  • Dacă decideți să ajutați case de copii, informați-vă înainte de a ateriza acolo cu pachete pline de dulciuri, care prin acumulare ajung să facă mai rău decât bine micilor voștri eroi. Știți ce le sunt foarte utile? Săpunul, șosetele, tricourile, ghetele. Și știți care este surpriza care are să îi bucure cel mai mult? Să le știți numele, eventual și vârsta. Viața într-o casă de copii presupune renunțarea la orice intimitate, niciun copil nu are ceva al lui și doar al lui.
  • Înghețul va afecta multe persoane fără adăpost, iar în bucătăriile noastre rămân de obicei preparate, gătite în exces pentru sărbători. Dacă sunt în bună stare, păstrate în condiții igienice, donați-le unei cantine sociale.
  • Alegeți să faceți voluntariat, măcar pentru o perioadă limitată. E ca și cum v-ați privi viața în cea mai clară oglindă și ați redescoperi cât de frumoasă este, cu lacrimi în ochi. E un exercițiu de sinceritate cu efecte bune pentru armonia interioară. Las aici câteva exemple de cauze mai puțin cunoscute, pe care le puteți susține.

#Valeriu Nicolae a construit #CasaBună pentru copiii din Ferentari care fără intervenția lui ar avea o soartă aruncată deja de autorități și societate într-un șanț de disperare. Fericirea lui Valeriu are coordonate precise: un teren de sport, o terasa închisă, un atelier pentru meseriașii care vor lucra cu copiii, un preț bun pentru un microbuz.

#Alexandra Râureanu a renunțat la munca în corporație și a înființat #Asociația Spitale Curate, care propune programe de nutriție și igienă bine fundamentate pentru copiii bolnavi de cancer de la Institutul Clinic Fundeni și Marie Curie.

#Alina Kasprovschi și #Fundația Comunitară București ne propun #Bucureștiul pregătit, pentru că în capitală există doar 3.000 de persoane care ar putea interveni în caz de cutremur, necesarul fiind de 30 de ori mai mare. La un cutremur major pierderile economice în București, de la viețile oamenilor la clădirile distruse, de la încetarea producției la asigurarea adăpostului și hranei pentru sinistrați – se ridică la mai mult de 10 miliarde de euro.

 #Ioana Petrea militează pentru #Centrele Comunitare Generații, un cadru firesc în care vârstnicii și copiii socializează, învață lucruri noi, se ajută reciproc, cu sprijin din partea Fundației Regale Margareta a României.

#Cristina Hurdubaia și-a transformat inima într-un #Copac cu fapte bune și adună donații pentru diferite cauze curate. Motto-ul ei este: De Crăciun, fii mai bun în fiecare zi din an.
Dacă vrei respect, respectă. Fapte, nu vorbe.

Faptele bune nu au o limită de timp, depinde doar de noi să le facem loc sub ghiveciul cu bradul de Crăciun și să le replantăm la primăvară.

Adina Ionescu a creat şi derulat, în ultimii 20 de ani, campanii integrate de comunicare pentru industrii diferite precum auto (Groupe Renault / Automobile Dacia), petrol și gaze (Grupul MOL), IT/C (Nokia), infrastructuri electrice şi digitale (Legrand, Schneider Electric), comerţ exterior (Samsung Corporation). Adina s-a implicat activ în diferite iniţiative bazate pe voluntariat şi crede în susţinerea societăţii civile. De-a lungul carierei şi-a asumat consilierea membrilor din Board cu privire la strategia de comunicare, managementul reputației, definirea platformelor de responsabilitate socială corporativă, precum și gestionarea relaţiilor cu autoritățile centrale și cu asociațiile profesionale.

Leave a Comment