Share
Fitch Ratings sperie acționarii Renault în privința ratingului. Brandul Dacia, o provocare în privinţa emisiilor

Fitch Ratings sperie acționarii Renault în privința ratingului. Brandul Dacia, o provocare în privinţa emisiilor

Agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a înrăutăţit perspectiva ratingului de credit pe termen lung a grupului Renault de la stabilă la negativă şi a menţinut calificativul la „BBB”.

„Vedem brandul Dacia (n.n. – parte a grupului Renault) ca o provocare specială în privinţa îndeplinirii reglementărilor privind emisiile”, avertizează agenţia de evaluare.

Perspectiva negativă reflectă o combinare între deteriorarea profitabilităţii şi a generării de numerar, din cauza mediului economic dificil, şi problemele fundamentale care ar putea afecta o perioadă îndelungată fluxul de numerar, la un nivel care nu mai e corespunzător cu un rating „BBB”, apreciază analiștii Fitch.

Calificativul încorporează deja o slăbiciune ciclică a vânzărilor şi a profitabilităţii, evoluţiile nefavorabile ale cursului de schimb şi problemele operaţionale specifice cu lansările de produse. Totuşi, agenţia crede că presiunile vor fi exacerbate de investiţiile susţinute pentru îndeplinirea reglementărilor privind emisiile şi noua tendinţă de mobilitate, de sporirea incertitudinilor privind managementul operaţional şi strategic al alianţei cu Nissan Motor şi dividendele mai scăzute primite de la producătorul auto nipon.

„Ne aşteptăm ca profitabilitatea să fie sub presiune, iar marja operaţională a grupului să scadă sub 5% în 2019-2020, de la 6,3% în 2018 şi 6,6% în 2017. Aceste evoluţii vin ca urmare a slăbiciunii ciclice de pe unele pieţe cheie, a reducerii mai lente decât se estima în cercetare şi dezvoltare (R&D), a evoluţiilor nefavorabile ale cursului de schimb şi a recentelor probleme cu lansările de produse. Acestea ar trebui să fie parţial compensate de produsele solide în curs de dezvoltare în 2020 şi de accelerarea eforturilor de reducere a costurilor. Mai mult, grupul se aşteaptă la o nouă reducere a costurilor în cadrul alianţei cu Nissan, dar Fitch crede că va dura o perioadă mai mare de timp până se va ajunge la acest rezultat, din cauza relaţiilor tensionate dintre cei doi producători auto”, mai artă agenţia de evaluare financiară.

În plus, Fitch avertizează că situaţia de pe pieţele auto va rămâne extrem de nefavorabilă în următoarele 12-18 luni deoarece concurenţii îşi ajustează planurile lor de producţie şi strategiile legate de preţuri, în special în contextul îndeplinirii reglementărilor privind emisiile. Aceste evoluţii vor pune o presiune suplimentară asupra cererii şi a preţurilor, consideră agenţia.

Luna trecută, Renault a făcut aluzie la o potenţială diminuare a dividendelor, după ce a redus perspectivele privind vânzările şi profiturile din cauza evoluţiilor de pe pieţele auto globale.

Producătorul auto francez se aşteaptă la o scădere a cererii pe plan global cu 4% anul acesta, faţă de un declin de 3% previzionat anterior. Renault i-a şocat pe investitori în octombrie când a emis un avertisment de profit şi a anunţat că anul acesta fluxul de numerar ar putea să nu fie pozitiv.

„Vom face o revizuire exactă a situaţiei noastre în ceea ce priveşte rezultatele financiare şi generarea fluxului de numerar la finalul anului. Apoi vom convoca Consiliul de Administraţie pentru a decide care va fi politica de dividende adecvată”, a afirmat directorul interimar Clotilde Delbos.

În următoarele luni, vor fi revizuite toate aspectele afacerii – inclusiv participarea Renault la Marele Premiu de Formula 1, a adăugat oficialul. Renault nu a mai redus dividendele din 2011.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător cunoscut și apreciat pe piaţa auto europeană.

Leave a Comment